سرویس تئاتر هنرآنلاین: با نگاهی به جدول اجراهای سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در میان تعداد فراوان بازیگران و کارگردانانی که قرار است امسال در بخش‌های مختلف جشنواره هنرنمایی کنند، نام‌های و چهره‌های مطرح متعددی دیده می‌شود. در این بین حضور بیش از 20 بازیگر مطرح و شناخته شده در کنار نام بیش از 15 کارگردان صاحب‌نام و نام آشنای تئاتر، همه و همه این‌ امید را در دل دوستداران هنر نمایش بیش از پیش زنده نگه می‌دارد که امسال نیز همچون سال‌های گذشته جشنواره تئاتر فجر، جشنواره‌ای باشد که در آن بتوان رشد کمی و کیفی تئاتر ایران را از همه جهت شاهد بود.

ستاره‌های صحنه‌ در جشنواره سی‌وسوم

امسال بیش از 20 بازیگر نام آشنا و مطرح تئاتر در نمایش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌روند که باران کوثری، مهدی پاکدل، نورا هاشمی، رضا بهبودی، حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، ستاره اسکندری، پرستو گلستانی، وحید آقاپور، داریوش موفق، خسرو شهراز، الهام کردا و... از جمله بازیگران مطرح نمایش‌های جشنواره سی‌وسوم تئاتر فجر هستند.

باران کوثری بازیگر شناخته شده و مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون امسال در کنار الهام کردا و ستاره اسکندری یکی از قوی‌ترین تیم‌های بازیگری جشنواره سی‌وسوم را با نقش‌آفرینی در نمایش "هم هوایی" تشکیل می‌دهند. نمایش "هم هوایی" در بخش مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393 روی صحنه می‌رود.

نمایش "مرگ فروشنده" نیز که امسال در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393 روی صحنه می‌رود با نقش‌آفرینی بازیگران نام آشنایی همچون؛ حمیدرضا آذرنگ، داریوش موفق، محمودرضا رحیمی، حمیدرضا نعیمی، بهرام افشاری و هادی عامل از دیگر نمایش‌هایی است که در سالن اصلی تئاتر شهر پای تماشاگران بسیاری را به سالن خواهد کشاند.

مهدی پاکدل بازیگر محبوب و شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون امسال پس از چند سال دوری از صحنه به همراه رحیم نوروزی و نسیم ادبی در نمایش "یک صبح ناگهان" ایفای نقش می‌کند. این نمایش در قالب بخش‌های میهمان و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران روی صحنه می‌رود.

رضا بهبودی بازیگر مطرح تئاتر در سال‌های اخیر در جشنواره امسال در نمایش "گفت‌وگوی فراریان" در قالب بخش‌های نسل نو و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران روی صحنه می‌رود.

ژاله صامتی با نمایش "برف سرخ" که اولین کارگردانی او در حوزه تئاتر نیز محسوب می‌شود امسال یکی دیگر از چهره‌های مطرح بازیگری است که در قالب مرور تئاتر ایران در سال 1393 و مسابقه مرور تئاتر ایران نقش‌آفرینی می‌کند.

پژمان جمشیدی بازیگر پرکار این روزهای تئاتر هم امسال در جشنواره تئاتر فجر در کنار محمدرضا مالکی و الهام شعبانی در نمایش گنجفه در قالب بخش‌های تازه‌های تئاتر ایران و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران روی سِن می‌رود.

تینو صالحی در کنار عباس جمشیدی، رامونا شاه، نوشین تبریزی، جواد مولانیا و امیر کربلایی‌زاده امسال با نمایش "الیور تویست که در قالب بخش‌های میهمان و مسابقه بین‌الملل اجرا می‌شود، روی صحنه می‌روند.

نورا هاشمی و فرناز رهنما در نمایش "تقدیر بازان" در قالب بخش‌های مسابقه تازه‌های تئاتر ایران و بین‌الملل ایفای نقش‌ می‌کنند.

پرستو گلستانی و وحید آقاپور هم در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بازی در نمایش "خرمگس" که در قالب مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393 اجرا می‌شود، روی صحنه می‌روند.

کارگردان‌ها و نویسندگان نام آشنای جشنواره سی‌وسوم

امسال بیش از 15 کارگردان و نویسنده مطرح و شناخته شده تئاتر کاروان سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را با نمایش‌ها و نمایشنامه‌های خود همراهی می‌کنند. کارگردانان و نمایشنامه‌نویسانی که هر یک در تئاتر ایران برای خود جایگاهی داشته و در رشد و غنای کمی و کیفی عرصه تئاتر تاثیر مثبت انها غیرقابل انکار است.

چیستا یثربی، افسانه ماهیان و سیما تیرانداز سه کارگردان بانوی تئاتر هستند که امسال به ترتیب با نمایش‌های "فقط بخاطر من"، "هم هوایی" و "تقدیر بازان" کاروان جشنواره سی‌وسوم را همراهی می‌کنند.

محمدرضا خاکی کارگردان، پژوهشگر، مترجم و استاد دانشگاه نمایش "دیده‌بانان" را در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393 در سالن چهارسو روی صحنه می‌برد.

نادر برهانی‌مرند کارگردان و نمایشنامه‌نویس تئاتر امسال با نمایش "مرگ فروشنده" در بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393 حضور دارد.

فرهاد تجویدی بازیگر و کارگردان شناخته شده و صاحب سبک تئاتر امسال نمایش موفق "من..." را در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393 روی صحنه می‌برد.

مصطفی عبدالهی، آتیلا پسیانی، حسین پاکدل، قطب‌الدین صادقی، یاسر خاسب و اصغر خلیلی در جشنواره سی‌وسوم به ترتیب نمایش‌های "در اعماق"، "باغ آلبالو"، "یک صبح ناگهان"، "عزیز شنگالی"، "بی لالا" و "الیور توئیست" در قالب بخش‌ میهمان جشنواره سی‌وسوم را همراهی می‌کند.

سجاد افشاریان با کارگردانی نمایش "ایران- استرالیا"، آروند دشت‌آرای با نمایش "لندن، رم، تهران، آمستردام"، و سیدمحمد مساوات با نمایش "خانه.و.ا.ده" از دیگر کارگردان‌های شناخته شده تئاتر هستند که امسال در بخش‌های مختلف جشنواره نمایش‌های خود را اجرا می‌کنند.

همچنین محمد چرمشیر و ایوب آقاخانی نیز از جمله نمایشنامه‌نویسان شناخته شده و مطرحی هستند که امسال متونی از آنها توسط کارگردانانی همچون مهدی سالاری و ابوالفضل فرهادی در بخش‌های مختلف جشنواره اجرا می‌شود.

انتهای پیام/