سرویس مد و لباس هنرآنلاین : علی اصغر زیلایی، مسئول بخش استان‌های بنیاد ملی مد و لباس، در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین در مورد بخش استان‌ها و اقوام جشنواره مد و لباس گفت: در چهارمین جشنواره مد و لباس فجر مانند دوره‌های قبل حضور مستقل استان‌ها وجود دارد و بر اساس فضای نمایشگاهی که به آنها اختصاص داده شده، حداکثر حضور و کیفیت آثار را خواهند داشت.

زیلایی افزود: امسال هم استان‌ها با تغییراتی که در فراخوان ایجاد شده حضور فعالی دارند. یزد، گلستان، کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان، خراسان جنوبی، زنجان، چهارمحال بختیاری، همدان، خراسان رضوی، لرستان، کرمان و مرکزی، استان‌هایی هستند که تا به حال حضور آنها قطعی شده است و بقیه استان‌ها در حال تدارک برنامه‌های خود برای حضور در جشنواره هستند.

او با اشاره به نمایشگاه‌های استانی گفت: همزمان با برگزاری جشنواره مد و لباس در تهران، در بعضی از استان‌ها نمایشگاه مستقل استانی برگزار می‌شود. استان‌ها برای مشارکت در نمایشگاه ابتدا باید کارهای برگزیده خود را جمع آوری کرده و با معرفی یک نفر به عنوان کارشناس، در جشنواره شرکت کنند.

زیلایی افزود: امسال به لباس اقوام خیلی توجه کردیم و از استان‌ها خواستیم بخشی از غرفه خود را به لباس‌‌های بومی و محلی اختصاص دهند.علاوه بر این از اساتید تولید لباس محلی هم دعوت کردیم که با برگزاری کارگاه‌هایی نحوه تولید این لباس‌ها را آموزش دهند. همچنین کارهای تازه طراحان استان در غرفه ها نمایش داده می‌شود و آثار نوشتاری شامل کتاب‌های مرتبط ،پایان نامه‌های دانشگاهی، مجموعه مقالات و گزارشات تخصصی مد و لباس نیز به نمایش درمی‌آید.

او با اشاره به تعامل بین طراحان و ادارات ارشاد شهرستان‌ها گفت: جدا از این‌که ادارات ارشاد استان‌ها فعالان حوزه لباس استان خود را به جشنواره می‌آورند، طراحان استان هم می‌توانند با مشارکت ارشاد و به نمایندگی از استان خود مسئول غرفه شوند.

انتهای پیام/