سرویس معماری هنر آنلاین: کانون معماران و شهرسازان جوان با حضور جمعی از دانشجویان، دانش آموختگان و نخبگان حوزه معماری و شهرسازی کشور فعالیت های خود را آغاز کرد.

امیرحسین نیکدل، معمار و سرپرست شورای مرکزی کانون، در نشست افتتاحیه کانون‌های معماران و شهرسازان جوان سراسر کشور، هدف از تشکیل کانون را تلاش برای استفاده از خلاقیت و ابتکار نسل جوان معمار و شهرساز و ضرورت ایجاد انگیزه کار و تلاش در بین آنان دانستند.

وی خاطر نشان کرد: به روز رسانی اطلاعات علمی دانشجویان و دانش آموختگان از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی، شرکت در همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی رویدادهای معماری و شهرسازی ایران و جهان، معرفی جوانان معمار و شهرساز به مراکز درخواست کننده نیروی انسانی برای اشتغال، اعطای کمک هزینه و بورس تحصیلی و چاپ و نشر آثار علمی و پژوهشی افراد واجد شرایط را از برنامه های کانون می باشد .

وی همچنین ارتقای سطح علمی و دانش حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های معماری و شهرسازی، بستر‌سازی برای بروز توانمندی‌های بالقوه جوانان معمار و شهرساز، شکوفایی خلاقیت آنان و، فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای کارآفرینی مبتنی بر دانش، استفاده از نیروهای متخصص در عرصه صنعت و همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی و تولیدی حوزه معماری و گرایش های مرتبط را از دیگر اهداف و برنامه های کانون دانست . نیکدل با بیان اینکه کانون‌های معماران و شهرسازان جوان بستر مناسبی برای ارتباط علمی، فرهنگی جوانان معمار و شهرساز است گفت: مدیران کانون‌ها باید علاوه بر ارائه‌ی خدمات علمی، پژوهشی و فرهنگی و هنری به اعضا، نسبت به انعکاس و انتشار فعالیت‌های پژوهش اعضا در قالب چاپ و انتشار مقالات، کتب و راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی اقدام کنند.

سرپرست کانون معماران و شهرسازان جوان در ادامه افزود: هنرآموزان ، دانشجویان و دانش آموختگان جوان رشته های معماری ، شهرسازی ، مرمت و احیای بناهای تاریخی و گرایش های وابسته به این رشته ها می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی کانون به نشانی www.uia.ir به عضویت کانون درآمده و علاوه بر استفاده از خدمات آموزشی و علمی و پژوهشی کانون ، از خدمات رفاهی متنوع و گسترده کانون در سراسر کشور بهره مند شوند.

نیکدل از تمامی مدیران ارشد و دبیران کل کانون های معماران و شهرسازان جوان استانها خواست دست به دست هم داده و با صمیمیت و همدلی بیشتر، درسایه وحدت عملی و در راستای شکوفایی و تعالی معماری و شهرسازی کشور تلاش کنند.

انتهای پیام/