سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت تحقیقات رسانه‌ای نیلسن ضمن اعلام خبر کاهش تعداد تماشاگران پخش تلویزیونی جوایز گلدن گلوب از کاهش تعداد تماشاگران گروه سنی بین 18 تا 49 سال خبر داد که بیشترین بیننده‌های این جوایز هستند.

هفتاد و دومین دوره جوایز گلدن گلوب یکشنبه شب (بامداد دوشنبه به وقت ایران) با اجرای تینا فی و ایمی پولر در هتل بورلی هیلتن در لس آنجلس برگزار شد. این دو کمدین برای سومین و آخرین بار اجرای این جوایز را به عهده داشتند که زنده از شبکه ان‌بی‌سی پخش شد.

فی و پولر در 2013 یعنی اولین سالی که اجرای جوایز گلدن گلوب را به عهده داشتند 19.7 میلیون نفر در آمریکا را پای گیرنده‌های تلویزیون نشاندند. سال گذشته 20.9 میلیون نفر این مراسم را دیدند که یک رکورد برای جوایز گلدن گلوب در 10 سال پیش از آن بود.

فی و پولر در 2013 جایگزین ریکی جرویس کمدین بریتانیایی شدند که از 2010 تا 2012 اجرای مراسم جوایز گلدن گلوب را به عهده داشت. سه سال قبل آخرین اجرای جرویس در مجموع 16.8 میلیون بیننده داشت. فی و پولر هر دو با حضور در برنامه "ستردی نایت لایو" به شهرت رسیدند.

فی بعدا در سریال موفق "30Rock " بازی کرد و برنامه جدید او "کیمی اشمیت" ماه مارس روی آنتن می‌رود. پولر در سریال " Parks and Recreation " بازی می‌کند.

در این دوره جوایز گلدن گلوب، "بچگی" به کارگردانی ریچارد لینکلیتر برنده سه جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر زن مکمل (‌پاتریشیا آرکت) شد و جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی به "هتل بزرگ بوداپست" به کارگردانی وس اندرسن رسید.

بی‌بی‌سی / 13 ژانویه