به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، آثار راه یافته به این نمایشگاه، تعداد ۵۰۰ نشانه نوشته و طراحی عنوان از ۱۱۰ طراحِ دانش آموخته گرافیکِ مراکز آموزش عالی کشور است که از میان ۱۱۳۴ اثر ارسالی از سوی ۳۳۸ طراح پس از بررسی توسط هیئت انتخابِ آثار، برگزیده شده است.

بر اساس این گزارش، فراخوان این جشنواره در مهر ماه سال جاری به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فرستاده شد تا از این طریق هنرجویان با آگاهی از زمان برپایی این گردهمایی هنری آثار خود را به جشنواره ارسال کنند. مراسم افتتاحیه، روز جمعه ۲۶ دیماه ۱۳۹۳ در باغ موزه قصر تهران به نشانی خیابان مطهری شرقی، میدان پلیس برگزار می‌گردد. گفتنی است در مراسم اختتامیهٔ جشنواره به پنج تن از برگزیدگان تندیس جشنواره و دیپلم افتخار داده خواهد شد.

دبیر و رئیس هیئت داوران این جشنواره هیوا پاشائی مدرس مقاطع کار‌شناسی ارشد و کار‌شناسی هنر دانشکده‌های هنر است که در سوابق کاری خود سابقه داوری در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره هنرهای تجسمی فجر را دارد.

به گفته هیوا پاشائی دبیر جشنواره، موضوع مطرح شده جهت اجرای کار برای شرکت کنندگان کاملا آزاد بوده و دانش آموختگان رشته ارتباط تصویری در این رویداد هنری سعی در تجربه و برخوردی جدید و صحیح برای طراحی نشانه نوشته در غالب لوگو تایپ، کاریگرافی و تایپوگرافی و همچنین روش دست آزاد و دست نویس برای رسیدن به ترکیبی مناسب جهت اجرای اثر نهایی را داشته‌اند.

او همچنین افزود "بانیان این رویداد هنری امیدوارند با برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و کارگاههای علمی و عملی و نیز چاپ مجلّات تخصصی و حمایت از نگارش و پژوهش در موارد یاد شده، نسبت به افزایشِ سطحِ دانشِ طراحیِ گرافیک و هنرهای تجسّمی گام ارزنده‌ای برداشته و با نمایش آثاری از این دست زمینه را برای رشد و پرورش استعدادهای جوان و تازه دانش آموختگان هنر دانشگاه‌ها فراهم آورند. امید است در صورت رسیدن به این هدف ارزشمند بستر وفضایی مناسب جهت پدید آمدنِ نوآوری‌های سودمند به ویژه در جامعه دانشگاهی ایران ایجاد شود."

دیگر اعضاء هیئت داوران این جشنواره عبارت از منوچهر رخشان، عضو هیئت علمی، معاون اسبق آموزشی و مدیر گروه فعلی گرافیک دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، رامین شیخانی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه اسبق گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، مسعود همتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری و فائزه صالحی از اساتید گرافیک دانشکده‌های هنر تهران هستند.

گفتنی است؛ اولین دوره این جشنواره با موضوعیت پوسترهای فرهنگی و اجتماعی در تاریخ ۱۷ مرداد ۹۳ در باغ موزه قصر برپا شده بود.

انتهای پیام/