سرویس تجسمی هنرآنلاین : نشست تحلیل و بررسی نمایشگاه ˝نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران˝ که با ارائه ۱۷۰ نقاشی، مجسمه، ویدئوآرت، چیدمان و عکس از ٨۴ هنرمند معاصر از ۲۴ مهرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاشده روز گذشته دوشنبه ۱۵ دی در خبرگزاری هنر ایران برگزار شد و طی آن فرناز محمدی دبیر نمایشگاه، حسین محجوبی نقاش پیشکسوت، همچنین خسرو خسروی نقاش و مدرس به بررسی زوایای مختلف این نمایشگاه پرداختند.

متن کامل این گفت‌و‌گو به زودی در خبرگزاری هنر ایران منتشر خواهد شد اما شاید اشاره به چند نکته اصلی که در این نشست مطرح شد تا اینجا خالی از لطف نباشد.

فرناز محمدی در این نشست از ایده و انگیزه‌هایش در خصوص برنامه ریزی این نمایشگاه گفت و اشاره کرد که این مجموعه را در قالب بخشی از سلسله نمایشگاه‌هایی که در نظر دارد پیرامون بررسی هنر معاصر ایران برنامه ریزی کرده است.

حسین محجوبی نقاش پیشکسوت هم به بهانه برگزاری این نمایشگاه، روند مدرنیزاسیون در هنرهای تجسمی ایران را از سال‌های آغازین‌اش در دهه بیست مرور کرد و اطلاعات جالبی در این زمینه ارائه داد.

خسرو خسروی، دیگر هنرمند حاضر در این نشست هم نمایشگاه ˝نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران˝ را برآمده از پتانسیل امروز و دیروز هنرهای تجسمی ایران دانست و پیشنهاد کرد برگزار کنندگان نمایشگاه‌های موزه به سمت عبور از دیوان سالاری‌هایی که چنین مکان‌هایی را تهدید می‌کند بروند.

منتظر انتشارمشروح این گفت‌و‌گو در روزهای آینده باشید.

انتهای پیام/