سرویس تجسمی هنرآنلاین : رضا نامی، هنرمند پیشکسوت و کیوریتور نمایشگاه "۱۸ نگاه از هنرمندان معاصر ایران" که به زودی در گالری تازه تاسیس فروزان افتتاح می‌‏شود به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه مجموعه‎ای از اثار برجسته‎‌ترین هنرمندان معاصرایران روی دیوار خواهد رفت.

وی افزود:‌‌ همان طور که از نام نمایشگاه نیز برمی‏آید در این نمایشگاه ۱۸ هنرمند آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت که در میان آنان هم هنرمندان جوان و هم هنرمندان پیشکسوت حضور دارند. از میان این هنرمندان می‌توان به غلامحسین نامی، مسعود عربشاهی، کامران کاتوزیان، صادق تبریزی، محسن وزیری مقدم، رضا مافی، فریده لاشایی، شهریار احمدی، پویا آریان‌پور، علی ندایی، فاطمه امدادیان، نصرت‌الله مسلمیان اشاره کرد.

نامی با بیان اینکه هر هنرمند بین یک تا سه اثر در این نمایشگاه دارد گفت: آثار این نمایشگاه را پس از دعوت من هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه ارسال کردند. البته این آثار همگی جدید نیستند زیرا اگر هنرمندان بخواهد برای یک نمایشگاه کار جدیدی خلق کند باید در قالب یک بینال و با اعلام فراخوان انجام شود. هرچند بعضی هنرمندان خودشان تمایل داشتند که آخرین اثرشان را به نمایشگاه بیاورند که ما هم از این موضوع استقبال کردیم.

کیوریتور نمایشگاه "۱۸ نگاه از هنرمندان معاصر ایران" درباره اینکه هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی چیست گفت: متاسفانه آثار هنرمندان برجسته ما کم دیده می‌‎شود و من جوانان بسیاری را می‌‏شناسم که به ویژه از نقاشان پیشکسوت هیچ اثری ندیده‌اند. به همین دلیل این نمایشگاه از نظر فرهنگی برای من از اهمیت بسیاری برخوردار بود تا هنرجویان با این هنرمندان و آثار آنان آشنا شوند. به علاوه من سعی کرده‎ام از همه دوره‎های کاری هنرمندان آثاری در نمایشگاهباشد تا آشنایی با این هنرمندان به شکل دقیق‎تری انجام شود.

نمایشگاه "۱۸ نگاه از هنرمندان معاصر ایران" از ۲۶ دی تا ۱۴ بهمن در گالری فروزان واقع در خیابان ولیعصر، چهارراه میرداماد، ساختمان اسکان، برج ۱ برگزار می‌‏شود.

انتهای پیام/