سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین کنسرت مازیار فلاحی در زمستان هم مثل دیگر کنسرت‌ها در ایران با تاخیر آغاز شده و پیش از ورود این خواننده روی سن شرکت تولیدکننده آلبوم‌های موسیقی (آوای فروهر) از جمله فلاحی تیزری کوتاه از خوانندگان زیر مجموعه خود بر روی ال سی‌دی‌های سالن پخش کرد.

فلاحی برنامه را با قطعه "قلب یخی" آغاز کرد. این قطعه محبوب باز هم مورد تشویق و توجه قرار گرفت. این قطعه روی تیتراژ مجموعه "قلب یخی" به کار رفت که در سری اول آن ستارگانی چون الناز شاکردوست، حمید گودرزی، حمید فرخ‌نژاد و... حضور داشتند.

بعد از مدتی پخش مجموعه "قلب یخی" به تهیه‌کنندگی کمال طباطبایی و کارگردانی محمد حسین لطیفی به دلایلی نامعلوم متوقف شد، اما در این میان قطعه "قلب یخی" با صدای فلاحی سر و صدای زیادی پیدا کرد. در سری دوم این سریال ترکیب بازیگران به طور کلی تغییر کرد و داستان آن راه دیگری را در پیش گرفت. این تغییرات شامل تیتراژ هم شد و صدای مازیار فلاحی حذف شد که این عمل موجی از اعتراضات طرفداران این خواننده را در پی داشت.

بعد از اجرای اولین قطعه، فلاحی گپی کوتاه با حضار داخل سالن زده و ضمن خوش آمدگویی قطعه "عکس یادگاری" را به عنوان دومین آهنگ اجرا کرد. سپس نوبت به معرفی اعضای ارکستر رسید و فلاحی به عنوان اولین نفر داوود جعفری نوازنده نابینای آکاردئون را انتخاب کرد.

بعد از تشویق؛ جعفری به رسم تقدیر از این معرفی با سازش قطعه ای زیبا را تکنوازی کرد. در این کنسرت به ترتیب قطعات: "قلب یخی"، "عکس یادگاری"، "لعنت به من"، "ماه هفتم"، "لیلای من"، "دروغه" ، "عروسک" ، "ازت مچکرم" و "تو رو دوست دارم" و.. را اجرا کرد که از میان همه این قطعات آهنگ "دروغه" که آن هم جزو قطعات سریال "قلب یخی" بود مورد استقبال بیش از حد هواداران قرار گرفت. یکی دیگر از قطعاتی که حسابی گل کرده بود "لیلا" نام داشت که در وصف شهدا و 8 سال دفاع مقدس بود که به صورت کلیپی کوتاه از نمایشگرهای داخل سالن پخش شد.

از نکات کلیشه‌ای این کنسرت می‌توان به اجرای قطعه‌ای از مرحوم مرتضی پاشایی با نام "نگران منی" اشاره کرد که این روزها اکثر خوانندگان در کنسرت‌هایشان گریزی به آن زده و سعی بر زنده نگه داشتن نام این خواننده دارند. شاید به نوعی به خاطر تکرار زیاد این امر از حالت عادی خارج شده و به نوعی لوث شده است. با این وجود خواندن این تراک باعث خیس شدن گونه های فلاحی شد.

یکی از عافلگیری‌های این کنسرت اجرای قطعه "تو رو دوست دارم" بود که جزو اولین کارهای مازیار فلاحی در عرصه موسیقی بود که با تک نوازی خودش با گیتار اجرا شد.

در این کنسرت نوازندگانی چون سینا کوورایی (نوازنده پیانو و کی بورد)، نوید اسکندر (نوازنده کیبورد)، آشور ظفر مرادیان (درامز)، پژمان فرهمند (پرکاشن)، خشایار جوزی (گیتار الکتریک)، ناصر پورحسینی (فلوت)، میلاد نودست (گیتار اسپانیش)، میلاد جوزی(گیتار باس)، بابک ایمانی (ویلن ) و داوود جعفری نوازنده چیره‌دست (آکاردئون) این هنرمند را همراهی کردند. قطعه "دروغه" برای دومین بار به عنوان تراک پایانی برنامه اجرا شد.

گزارش تصویری مرتبط