سرویس مد و لباس هنرآنلاین : در جوامع مختلف معمولا با آمدن سال نو یکی از سوالاتی که به ذهن می رسد این است که امسال چه سبک لباسی مد می‌شود؟ چه رنگی بپوشیم؟ چه طرحی مد روزتر و جدیدتر است؟ و افراد بیشتر به دنبال نوعی الگو یا نوگرایی برای پوشش متناسب با فرهنگ جامعه خود هستند تا حال و هوای سال جدید را با پوشیدن لباس‌های متنوع، بهتر و متفاوت‌تر حس کنند.

به جدیدترین مجموعه‌های ارائه شده توسط خانه‌های مد و فشن در سرتاسر دنیا که نگاه می‌کنیم، در میان الگوهایی که برای بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال 2015 طراحی شده‌اند بیشترین طرح‌هایی که به چشم می‌خورد پارچه‌هایی با گل‌های بزرگ و برجسته، خال‌خال‌های درشت، راه‌راه ملوانی، پارچه‌های چین‌دار و پلیسه‌ای و رنگ خاکی ارتشی، بیشتر به چشم می‌خورد.

همچنین در این مجموعه‌ها پارچه‌های پولک و منجوق‌دوزی شده، ژاکت‌های جین و ژاکت و کت های رسمی دست دوز نیز دیده می‌شود. استفاده از زینت‌های درخشان و براق مثل پولک، منجوق و سکه‌های طلایی رنگ بسیار رواج پیدا کرده است و برند بربری هم در مجموعه 2015 خود دامنی طلایی رنگ و براق از جنس منجوق را با کتی به رنگ خاکی ارتشی است کرده است.

کت‌های رسمی معمولا جزو آن دسته از سبک‌هایی هستند که هیچ وقت از مد نمی‌افتند و معمولا در همه فصول می‌توان از آنها استفاده کرد. در لباس‌های طراحی شده برای سال جدید نیز کت‌های رسمی که بیشتر به دو رنگ سیاه و سفید طراحی شده اند برای مناسبت‌های متفاوت به چشم می‌خورد.

یکی دیگر از طرح‌هایی که امسال بسیار مورد توجه قرار گرفته است پارچه‌هایی خوش‌رنگ و نگار مزین به گل‌های درشت و برجسته است. مایکل کورس و ویکتوریا بکهام بیشتر از نقش‌های گل‌دار در مجموعه‌های امسال خود استفاده کرده‌اند. در بسیاری از این طراحی‌ها پارچه زمینه لباس ساده و تک رنگ است ولی روی آن با گل‌های رنگارنگ از جنس تور، ساتن و... تزئین شده است.

طرح دیگری که در دنیای پوشاک و مد و فشن کاربردهای بسیار زیادی دارد و هم می‌تواند به لباس گاهی اوقات حالتی جالب و مفرح و گاهی هم حسی زنانه یا کلاسیک بدهد طرح‌های خال‌دار هستند که این خال‌ها امسال هم در سایز کوچک و هم در سایز بزرگ توجه طراحان لباس را به خود جلب کرده‌اند. برند دولچه گابانا از این طرح به شکل خال‌های تک رنگ و درشت بر روی دامن‌های زنانه استفاده کرده است و برند رالف لورن هم از این طرح برای مجموعه جدید خود برای بهار و تابستان 2015 بهره برده است.

در مجموعه‌های لباس عروس نیز دامن‌های پف‌دار از جنس ابریشم و تور بیشتر به چشم می‌خورد. برای فصل بهار و تابستان 2015 پارچه‌هایی با طرح راه راه ملوانی به رنگ قرمز و سفید و آبی در بسیاری از لباس‌ها به کار رفته است. بیشتر پارچه‌های استفاده شده برند گوچی و مایکل کورس برای سال جدید راه راه ملوانی هستند.

آمدن دوباره پارچه‌های پلیسه‌دار، رواج طرح بسیار محبوب دهه پنجاه میلادی است. دامن‌ها و پیراهن‌های بلند با پلیسه و چین‌های فراوان یکی دیگر از سبک‌های مورد استفاده در سال جدید است. در خصوص زینت آلات مانند گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر هم طرح‌های برجسته و درشت بیشتر مورد توجه طراحان طلا و جواهرات قرار گرفته است. دیلی میل

انتهای پیام/

بهار شهرابی