سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "سلام، این‌جا ایران است" مجموعه شعری است از افشار رئوف که در سری کتاب‌های "جهان تازه شعر" منتشر شده است. در این مجموعه شعر 45 شعر می‌خوانیم.

چند شعر آن را در زیر می‌خوانیم: سلام این جا ایران است و صبح ما با چای تلخ آغاز می‌شود. *** ای کاش زیبایی‌ات کابوسی باشد بیدار شوم برگردم به جهان واقعی‌ام لابه‌لای کثافت و اندوه. *** بگو که خوبی و رشت بی دلیل می‌بارد *** زیبایی‌ات بعدازظهری بارانی است آدم را خانه نشین می‌کند خانه نشین و وسواسی *** این کتاب در 1000 نسخه، 90 صفحه و با قیمت 6200 تومان منتشر شده است.

"خدایا مرا ببخش، حالا نه" از علی عبدالرضایی از دیگر تازه‌های شعر نشر چشمه است که شامل 46 شعر می‌شود.

شعر"پیاز" از این مجموعه را می‌خوانیم:

درمان درد نمی‌کند خودکشی وگرنه هرگز تولد که پوست نارنجی پیاز است نارنجکی نمی‌شود در دستت و پرده برداری نمی‌کرد از این دنیا که مثل نارنجک هی چرخ می‌خورد در هوا تا ضامنی بیاید و آهو پای چپش را بگذارد وسط گود یا همین گوری که هر روز کمی بیشتر درش را می‌بندند هر روز که می‌گذرد هر سالی که جا می‌گذاری لایه‌ای کم می‌شود از درد بگذار بگذارد پیاز فجیعی ست زندگی هر چه تندتر برگ برگش کنی بیشتر اشکت را در می‌آورد

این کتاب نیز در 1000 نسخه و با قیمت 7200 تومان منتشر شده است.

"خانه‌ای که خانه‌ی ما نیست" اثر امیر حسین افراسیابی نیز از مجموعه شعرهایی است که در پاییز امسال منتشر شد. این کتاب در 85 صفحه و با قیمت 6000 تومان در دسترس مخاطبان قرار گفته.

آخرین شعر این کتاب را می‌خوانیم: وقتی نمانده باشد در بی پناهی‌ات پناه گیرم دل به وقت نگیرم

هربار گم کنم هزار صدا در ده‌ها هزارتو سرگیجه بپیچد

بگو کجا بنشینیم

نصف خواهرم را به سکته‌ی مغزی دادم تا یک صندلی چرخ دار دست و پا بکوبم

اما، نگاه تو شاید برای گم شدن سرنخی شلیک کند

پس بگو کجا بنشینیم فرشته گوسفندش را با قصاب محله قاطی شد

تا کی دو زانو بنشیند قربانی تا بیاید؟

درهای بسته خوش آمد نفروشند سالن‌های ترانزیت آرامان شهر این زمانه‌اند

و با این همه گوسفند ابری بر گور ما نخواهد گریست

می‌توانی چترت را ببندی

انتهای پیام/