سرویس تجسمی هنرآنلاین : "عجیب‌تر از بهشت" عنوان این نمایشگاه است که طباطبایی در آن ۱۲ اثر با تکنیک اکریلیک بر روی بوم و اکریلیک و کریستال بر روی بوم ارائه خواهد داد که همچنان شاخصه هاى بازرى مانند شوک به مخاطب، خلق فضاى پرتنش، القاى حس تعلیق و ارائه لحظه اى دراماتیک در هر یک از آن‌ها موج مى زند.

پرسوناژهاى طباطبایی در "عجیب‌تر از بهشت" به سان نمایشگاه اولش، زن و حضور نمادین حیوانات مختلف است؛ او مى کوشد همانند حکایات کهن پارسى (موش و گربه، کلیله و دمنه) که از حیوانات به عنوان تمثیلی از شخصیت‌های انسانی بهره می‌گرفتند از خروس، جغد، خرس، شیر و... چنان کارکردى بیافریند و در عین حال خصوصیاتی از آنان نظیر جنگندگی، حمله وری، بی‌سیاستی، تهاجم و ترس را به شکل نمایشى روى بوم‌هایش بازتاب دهد. در این میان البته روایت نقاش از انسان عجیب‌تر است و در فضایى پر استعاره، بشر عصر معاصر را با نگاهى متفاوت تعریف مى کند. ارائه این آثار در اندازه هاى قابل توجه ۱۹۰×۱۲۰ سانتی متر به جذابیت هاى تصویرى او افزوده است.

محمد طباطبایی متولد ۱۳۶۶ تهران و فارغ التحصیل کار‌شناسی مجسمه سازی از دانشگاه هنر است؛ این دومین نمایش انفرادى او و حضور مجددش در گالرى شکوه است؛ حضور یک اثر از او در دومین حراج تهران و نیز دو دوره نمایشگاه جوانان پیشرو گالرى پردیس ملت از جمله موفقیت هاى این نقاش جوان محسوب مى شود.

نمایشگاه نقاشی‌های محمد طباطبایی تا چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۳ در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این آثار دیدن نمایند.

انتهای پیام/