سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: دکتر اوریزن اسوت ماردن (۱۸۵۰ - ۱۹۲۴)، نویسنده و پژوهشگر آمریکایی است که آثار او را در زمینه فضایل انسانی، خوب زیستن و موفق عمل کردن الهام بخش می‌دانند.

وی متدهای موفق زیستن را به شکل عملی و کاربردی به دیگران آموزش می‌داد، در نتیجه آثار وی تا به امروز با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

ماردن در کتاب "پیروزی فکر" به ارائه راهکارهای عملی به منظور زیستنی توام با اعتماد به نفس، کشف توانایی‌های درون، زدودن بسیاری از عادات و تفکرات منفی انسان‌ها در مواجه با خود پرداخته است.

مهم‌ترین ایده‌ای که نویسنده به خواننده منتقل می‌کند، این است که بر مبنای روان‌شناسی انسانگرا الگوهای کارامد زندگی را به مخاطب معرفی و کمک می‌کند تا هرچه بیشتر به انسان‌هایی شاد‌تر، توانا‌تر و کارا‌تر بدل شویم. از ویژگی‌های این اثر می‌توان به صریح و شفاف بودن آن و همچنین دسته بندی به جا و کارامد موضوعات اشاره کرد.

ترجمه این کتاب کاری از نویسنده و مترجم فقید ایرانی، رضا سیدحسینی است. از سیدحسینی تاکنون ۳۴ جلد کتاب منتشر شده است که می‌توان به ترجمه‌هایی از آندره مالرو، مارگریت دوراس، یاشار کمال، ناظم حکمت، ژان پل سار‌تر، آندره ژید، آلبر کامو، توماسمان، ماکسیم گورکی، بالزاک، جک لندن، چارلی چاپلین و... اشاره کرد. رضا سیدحسینی مترجم پیشکسوت در سال ۸۱ عنوان چهره ماندگار را به خود اختصاص داد.

"پیروزی فکر" با ۱۶۰ صفحه در چاپ بیست و پنجم خود از سوی انتشارات نگاه با بهای ۷۵۰۰ تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/