سرویس سینمایی هنرآنلاین: بندیکت کامبربچ در حالی پنجشنبه شب به عنوان بازیگر اصلی فیلم "دکتر استرنج" (Doctor Strange) معرفی کرد که حضور او در این پروژه از مدتی پیش قطعی شده بود.

پروژه بعدی شرکت مارول بخشی از فاز سه این شرکت در تولید بلاک‌باسترهای ساخته شده از روی قصه‌های مصور است. "دکتر استرنج" 4 نوامبر 2016 روانه سینماها می‌شود. "دکتر استرنج" را اسکات دریکسن ("جن‌گیری امیلی رز" و "حیله‌گر") از روی فیلمنامه‌ای از جان اسپایتس کارگردانی می‌کند.

"دکتر استرنج" داستان استفن وینسنت استرنج را به تصویر می‌کشد، مردی که قبلا جراح اعصاب بوده و اکنون استاد جادوگری است و از جهان مارول در برابر خطرات جادویی محافظت می‌کند.

این شخصیت اولین بار سال 1963 در شماره 110 قصه‌های مصور "Strange Tales" نوشته استن لی و استیو دیتکو معرفی شد.

کامبربچ در شرایطی به عنوان بازیگر نقش دکتر استرنج انتخاب شد که تا مدت‌ها از واکین فینیکس به عنوان بازیگر این نقش یاد می‌شد. بازیگر بریتانیایی با نقش‌های این چنینی بیگانه نیست. کامبربچ بیش از همه برای بازی در نقش شرلوک هلمز در سریال "شرلوک" تولید بی‌بی‌سی شهرت دارد و در سه‌گانه هابیت هم بجای اسماگ اژدها حرف زد. او در "سفر ستاره‌ای درون تاریکی" نقش خان را بازی کرد.

کامبریچ این روزها فیلم «بازی تقلید»‌ به کارگردانی مورتن تیلدوم را روی پرده دارد. او در این فیلم نقش آلن تیورینگ ریاضیدان و رمزنگار بریتانیایی را بازی کرده است که در جنگ جهانی دوم رهبر عملیات رمزگشایی از ماشین انیگما یا همان ماشین رمزنگار آلمان نازی بود.

لس آنجلس تایمز / 4 دسامبر