سرویس تجسمی هنرآنلاین : هدف برگزارکنندگان این نمایشگاه نگاهی جدید به جنبه‌های مختلف هنرهای سنتی ایران، نگارگری و گل و مرغ است. در نوشتهٔ نمایشگاه آمده: ""نگارگری" و "گل و مرغ" دو جلوه از هنری فاخرند و هردو در خدمت متن؛ یکی برای کتابت و دیگری زیبندگی جلد. روزگاری، بازتاب این دو تجلی هنری را نمی‌شد در آینه مردم کوچه و بازار دید. قواعد و ساختار مشخص و کلاسیک به‌ندرت فرصت و مجال می‌دادند که بیانگر ماهیت هنرمند باشند و با حس شخصی وی درآمیزند. لاجرم، امروزه به مثابه سایه روشنی از هنر گذشته، در تاقچه یادمان‌های هنر کلاسیک ایرانی نشسته‌اند. این درحالی است که هردو آنقدر توانایی و قابلیت دارند تا با استفاده از چیستی و چگونگی کنونی، بار دیگر بار سر از خاموشی و فراموشی بردارند و هنر این مرزوبوم را تقویت کنند."

این نمایشگاه با حضور امیر آذر، محمد ابراهیمی، آبنوس البرزی، طاهره افضلی، پونه اوشیدری، محسن ایرانی، راحله بصیر، شکیبا پرورش، هامد جابر‌ها، نازیلا جهانگیر، مصطفی مظفریان، حمید حمایتیان، ارغوان خسروی، مهسا خیرخواه، سارا راه‌انجام، مونا رحیم‌زاده، سارا رزمی، روزبه روزبهانی، علیرضا رشیدی، حسین زینالپور، لیلا سبیانی، نیلوفر صالحی، محسن فولادپور، قلمدار، ساره قمی، امیر کبیرنژاد، سولماز مالک، محمدرضا ماندنی، مانا محرابیان، سهراب حقیقی، محمد مروستی، محمد مستاندهی، فرهاد مفوز، مهدی میرباقری، غزاله موسوی، بابک یاقوتی برگزار می‌شود.

در بخش آخر نوشتهٔ نمایشگاه دربارهٔ هدف برگزاری این نمایشگاه آمده: "هدف از گردآوری آثار این نمایشگاه، باز نمایش "نگارگری" و "گل و مرغ" در نقش قدیمی "تبدیل جهان زمینی به بهشتی ابدی" نیست. هدف، روبه‌رویی با مجموعه آثاری است که نه تنها در فضای دو بعدی کاغذ و بوم بلکه در قالب فضایی سه بعدی، نمایانگر چند پرده از آن بهشت خیالی اما با چهره‌ای کاملا زمینی باشند."

نمایشگاه "چند پرده از بهشت" تا اول دی ماه در گالری آتبین میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/