سرویس سینمایی هنرآنلاین : این روزها از گوشه و کنار خبرهای خوبی درباره وضعیت جسمی هنرمندان سینما به گوش نمی‌رسد. اگر چه بارها شنیدهایم که هنرمندی به دلیل مشکلات تنفسی و شرایط آب و هوای ناسالم راهی بیمارستان شده، اما مدتی است که بیماری‌های قلبی و متاسفانه شیوع بیماری سرطان هنرمندان را درگیر کرده است. این چند روز شنیده ایم که انوشیروان ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما در بیمارستانی در تهران بستری شده است.

با تماس‌های مکرر با بیمارستان متوجه شدیم این بازیگر به دلیل عارضه قلبی در بخش آی‌سی‌یو بستری است و طبق گفته‌های برزو ارجمند پسر این بازیگر او هنوز به بخش عمومی منتقل نشده است.

انوشیروان ارجمند تاکنون در سریال‌هایی چون "مختارنامه"، "امام علی (ع)" و "روزی روزگاری" بازی کرده است. "دوئل"، "قاعده بازی"، "صبحانه‌ای برای دو نفر" و "محیا" نیز از کارهای این بازیگر پیشکسوت در حوزه سینماست.

مرتضی احمدی بازیگر رادیو و تلویزیون هم به بیمارستانی در تهران منتقل و در بخش آی‌سی‌یو بستری است.

طبق گفته‌های پرستار بیمارستان، فعلا حال عمومی این هنرمند پیشکسوت رو به بهبودی است و او همچنان ممنوع‌الملاقات است. مرتضی احمدی متولد ۱۳۰۳ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و گوینده و خواننده ایرانی است. در همین حال، رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون برای آخرین عمل جراحی مراحل پس از درمان پیوند کبد از هفته گذشته به شیراز سفر کرد و هم اکنون در بیمارستان کوثر شیراز به سر می برد. داودنژاد عمل پیوند کبدش را دو سال پیش انجام داده است. این بازیگر فیلم‌هایی چون "مصائب شیرین"، "کلاس هنرپیشگی"، "هوو" و "بچه‌های بد" را در کارنامه دارد.

در این بین، خبر مرخصی دو هنرمند دیگر از بیمارستان، تا حدی این وضعیت آشفته و ناراحت‌کننده را تعدیل کرد.

داریوش مهرجویی که روز گذشته بر اثر حادثه‌ای در بیمارستان بستری بود، امروز سه‌شنبه مرخص شد و حال او رو به بهبودی است. مهرجویی قرار بود شب گذشته برای نشست فیلم "بمانی" در سینما تک خانه هنرمندان حضور داشته باشد.

الهام شعبانی بازیگر مطرح تئاتر نیز 30 آبان در زمان اجرا نمایش "وقتی ما برمی گردیم دوپای آوزیران مانده است" به دلیل گرفتگی عروق قلبی روی صحنه دچار مشکل شد. او مدتی را برای درمان در بیمارستان به سر می برد. خوشبختانه شنیده شده این بازیگر پس از مدتی استراحت بار دیگر به صحنه تئاتر برگشته است.

به هر حال آنچه می‌تواند در روحیه هنرمندانی که با بیماری‌های مختلف روبرو هستند، تاثیر‌گذار باشد حضور و پیگیری مسئولان سازمان صدا‌و‌سیما و نیز مدیران سینمایی و تئاتری برای بررسی و دیدار با وضعیت درمانی این هنرمندان است.

انتهای پیام/