سرویس موسیقی هنرآنلاین: مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد رحمان مرادی، نوازنده تار و سه‌تار و مدیر گروه موسیقی دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴تهران، صبح امروزسه شنبه 11 آذر با حضور هنرمندان شاخص عرصه موسیقی سنتی و جمع کثیری از دانشجویان و شاگردان این هنرمند و مدرس دانشگاه مقابل تالار وحدت تشییع برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴ دربار این هنرمند فقید گفت : رحمانی بدون هیاهو و تبلیغاتی در دل همه جای خود را باز کرد و به نظر من این یک هنر است که بتوانیم بدون هیاهو کار کنیم و اینچنین در دل همه افراد جا باز کنیم. امیدوارم تمامی دانشجویان و شاگردان این هنرمند خصوصیات اخلاقی و هنری این استاد موسیقی ایران را فراموشی نکنند.

رویا آزادآور در ادامه گفت: من این افتخار را داشتم که با رحمان مرادی و پدر بزرگوارش استاد فرمان مرادی رفت و آمد داشته باشم. او به معنا و مفهوم واقعی کلمه یک هنرمند شایسته عرصه موسیقی ایرانی بود که از همان دوران نوجوانی نیز رگه هایی از علاقه به موسیقی ایرانی و سازسازی را در درون خود می گنجاند. او در هر کلاسی که شرکت می کرد بعد از مدتی تبدیل به دستیار استاد آن کلاس می شد و به همه درس می داد.

داریوش پیرنیاکان نوازنده پیشکوست تار و آهنگساز هم با تسلیت درگذشت این هنرمند گفت: رحمان مرادی سالیان متمادی شاگردم بود و می توانم بگویم او یکی از بهترین و با استعدادترین شاگردان من در این سال ها لقب گرفته بود. او غیر از ساز زدن و تبحر در عرصه نوازندگی از همان دوران نوجوانی تا به امروز یک انسان واقعی بود که هیچگاه خنده از لبانش محو نشد و من یک بار ندیدم که او از کسی یا چیزی آزرده خاطر باشد.

سرپرست گروه موسیقی شهنازی در ادامه گفت: او نه تنها در زمینه موسیقی بلکه در رشته تخصصی خود شیمی نیز جوان بسیار فعالی بود. به نظر من ما وقتی در این مجالس دور همدیگر جمع می شویم باید به این نکته برسیم که همدلی از هم زبانی بهتر است. همدلی و دوست داشتن است که به ما اجازه نمی دهد سیم های سازهای زندگی مان ناکوک باشد ما باید سعی کنیم که نت هایمان در زندگی با هم کوک باشد.

پیرنیاکان تصریح کرد: رحمان مرادی جوانی بود که بدون ذره ای حب و بغض کار می کرد و به نظر من چنین رفتارهایی باید برای ما پیشکسوتان هم درس باشد که با هم همدل و مهربان باشیم با اینکه اصلا انتظار شنیدن خبر مرگ رحمان مرادی را نداشتم اما امیدوارم جوانان ما همدل و هم زبان از این پس در اعتلای موسیقی بکوشد.

در پایان مراسم و پیش تشییع پیکر مرحوم مرادی به سمت بهشت زهرا تعدادی از دانشجویان‌اش قطعه "خوشه‌ چین" را برای استادشان اجرا کردند. داوود گنجه ای، زیدالله طلوعی، محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، بهرام جمالی و شهرام صارمی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

زنده‌یاد رحمان مرادی، فرزند فرمان مرادی (سازنده ساز ایرانی) 31 اردیبهشت سال 1350 در تهران متولد شد. او داری مدرک لیسانس و فوق لیسانس شیمی از دانشگاه تهران است. مرادی دکترای شیمی خود را نیز در دانشگاه ارمنستان دریافت کرد. رحمان دوره‌هایی را در نوازندگی سه‌تار نزد احمد عبادی، داریوش صفوت و دکتر تاجبخش گذراند. دوره ماهور آزاد را با عطاالله جنگوک، دوره ردیف موسی خان معروفی را نزد هوشنگ ظریف، دوره ردیف علی اکبرخان شهنازی را نزد داریوش پیرنیاکان گذراند و مدتی را نیز نزد محمدرضا لطفی شاگردی کرد.

حمیدرضا نوربخش، محمد سریر، زیدالله طلوعی، داوود گنجه‌ای، شهرام صارمی و... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

زنده یاد مرادی روز یکشنبه 9 آذرماه، پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان ریه و سرطان کبد درگذشت.

انتهای پیام/