سرویس معماری هنرآنلاین: از میان هزاران هزار نفری که هر ساله به هند میروند میتوان هزار و یک دلیل شنید که رساننده اشتیاق آنها به حضور در هند است.

هند سرزمینی بسیار پهناور و بسیار متنوع است. کشور هند دو برابر کشور ایران مساحت دارد با 16 برابر جمعیت، با همه گونه کوه و دشت و صحرا و رود و گرما و سرما و جنگل و ساحل و مردمان مختلفت از ادیان مختلف، کشوری پر جنب و جوش و سرشار از دانش بومی و حکمت سرزمینی و تکنولوژی و عرفان و رقص و نقش، صنعت و کشاوری و همه گونه تولیدحتی عالی ترین نرم افزار های جهان آن سان که بیل گیتس را به قدردانی از هندی های متخصص وا می‌دارد.

اکنون سفر هند آغاز شده و می‌توان به آن سرزمین پا نهاد و خوش بود، تفریح کرد می‌توان همانند یک گردشگر به ظاهر نگاه کرد، از غذاهای تند و پارچه‌های لطیف نخی این سرزمین بهره برد و می توان در همین ظاهر به جست و جوی تاریخ هند پرداخت.

سفر به هند آن هم از ایران - دو کشوری که حداقل 6000 سال تاریخ رفت و آمد مشترک دارند - می تواند ما را به دنیای آموزنده هند ببرد که اگر به ظاهرش اکتفا کنیم حرف های استاندارد می‌شنویم (بالا بودن خط فقر و از این قبیل) و اگر حتی همین فقر را با تمامیت هند نگاه کنیم می‌توانیم حتی برای دوباره نگاه کردن به کشورمان خود را تجهیز کنیم.

اما در کنار تماشای تمام این زیبایی‌ها و استدراک تمام این گوناگونی‌های فرهنگی و انسانی و تحلیل هنرمندانه سرزمینی چنین شگرف و ناب، به کنکاش و فهم هنر معماری در این سرزمین خواهیم پرداخت و اعجاب معماری زیبا و جادویی هنر را در بستر فرهنگی و تاریخی آن به گفتگو خواهیم نشست.

محمدرضا حائری مدیر مسئول فصلنامه "اندیشه ایرانشهر" و مولف کتاب "خانه، فرهنگ، طبیعت" در کانون معماران معاصر در دو کارگاه از سوغات و توشه سفر معمارانه‌اش به هند درس گفتارهایی ارائه می‌دهد.

کارگاه اول با موضوع " توشه سفرهند" روز جمعه 14 آذرماه در کانون معماران معاصر برگزار می‌شود.

کارگاه دوم با موضوع" سوغات سفر هند" 5 دی ماه در کانون معماران معاصر تشکیل خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند به نشانی شهرک غرب - میدان صنعت، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک 7 کانون معماران معاصر مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 88075268-88591429-88591425-88093255-88364974 تماس حاصل فرمانید.

انتهای پیام/