سرویس عکس هنرآنلاین: 24 نوامبر سالروز روز تولد امیر کوستوریتسا کارگردان، تهیه‌کننده و موزیسین صرب بود که برای فیلم‌های "وقتی بابا به سفر تجاری رفته بود" و "زیرزمین" دو بار برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شده است و فیلمی مستند درباره دیگو مارادونا نیز در کارنامه دارد. سینمای او متفاوت از جریان غالب سینمای تجاری جهان برشی از واقعیت است.

همچنین این هفته سالروز تولد بوریس کارلوف بازیگر بریتانیایی بود که علاقه‌مندان سینما او را با فیلم‌های ترسناک بخصوص بازی در نقش مخلوق فرانکنشتین در فیلم‌های "فرانکنشتین" (1931)، "عروس فرانکنشتین" (1935) و "پسر فرانکنشتین" (1939) می‌شناسند.

جان اف. کندی پنجاه و یک سال پیش در این ماه در دالاس توسط تیراندازی که هنوز هم مشخص نیست در واقع چه کسی بوده به قتل رسید تا یکی از رمزآمیز‌ترین پرونده‌های ترور سیاسی جهان شکل گیرد. تصویر حاضر با امکان‌های تکنولوژی آن زمان برای دوربین 35 میلیمتری صحنه سازی دوربین تفنگی است که به او شلیک کرده و نمای واقعی که توسط تیرانداز دیده می شود را یه تصویر کشیده است. در نهایت چند تصویر زیبا از حیات وحش روسیه که توسط ایوان کیسلوف عکاسی شده پایان بخش این گزارش هستند.

امیر کوستوریتسا در پشت صحنه فیلم "دوران کولی‌ها" سال 1988

کوستوریتسا در یک فستیوال موسیقی به همراه گروه The No Smoking Orchestra

کوستوریتسا همراه با مارادونا در کنفرانس خبری جشنواره کن دوره 61

بوریس کارلوف درفیلم "عروس فرانکنشتاین"

صحنه بازسازی شده پیش از ترور جی اف کی

عکس: ایوان کیسلوف

عکس: ایوان کیسلوف

انتهای پیام/