به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، کارگاه زیبایی شناسی و نقد عکس با تدریس دکتر محمدرضا شریف زاده از 20 آبان ماه، سه شنبه ها در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

در اوایل قرن بیست ویکم، بسیاری از نظریه پردازان هنری و بیش از هر زمان دیگری، شواهدی مبنی بر اینکه عکسها می توانند در حکم شکلی هنری تلقی شوند را ارائه داده اند. ازطرف دیگر، در همین دوره بازار عکسها، با عکسهایی که به بهای سنگینی فروخته می شوند، به سرعت در حال گسترش بوده وگالری های هنری امروزه بیش از پیش، مشتاقانه در حال گردآوری و نمایش این نوع عکسها هستند. به طور کلی عکاسی در مدت زمان کوتاهی توانسته به نیاز بازارهای هنری جهان برای این کالای جدید قابل خرید و فروش پاسخ دهد.

این روند خلق کردن، به نمایش گذاشتن و دیدن عکس های هنری، زمینه را برای پیدایش دو مفهوم خلق عکس هنری و نگریستن به آن فراهم آورد، لذا دو مفهوم کلیدی نگرش و خلق بر اساس این نظریه پردازی و به ویژه نقادی هنری آثار عکاسی در دوران معاصر شکل میگیرد. امروزه فضای عکاسی بر پایه این دو مفهوم نظری و در بستر چالش های ایجاد شده توسط نقادی هنری بازتعریف می شود؛ فضایی اندیشه ورز که مهمترین عنصر پدید آورنده عکاسی معاصر است.

در طی جلسات این کارگاه سعی خواهد شد تا بر پایه رویکرد های میان رشته ای نقد و نظریه پردازی به مفهوم سازی، نقادی، نظریه پردازی و سرانجام تولید متن توسط شرکت کنندگان در کارگاه و به عنوان خروجی نهایی این دوره پرداخته شود. همچنین بر پایه توجه به بنیان های نظری هنرعکاسی، قطعاً امکان تجربه­ ی خلق آثار هنری نیز در طول جلسات کارگاه فراهم خواهد شد.

علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 88310463 تماس حاصل فرمایند. انتهای پیام/