به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هفت نگاه: فروش سال هنرهاى تجسمى ایران "هفت نگاه"، شامل گالرى‌هاى آریا، الهه، گلستان، ماه مهر، هفت ثمر و والی از مهرماه ١٣٨٥ با هدف رونق افزایى به اقتصاد هنر و دعوت اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنرى آغاز به کار کرده است و در هفتمین نمایشگاه خود با ابتکارى قابل توجه همگرایى و همکارى گالرى‌ها را به نمایش مى‌گذارد.

لیلى گلستان، سخنگوى گروه تجسمى "هفت نگاه" در آستانه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: به مناسبت هفتمین دوره، تصمیم گرفتیم از هفت گالرى دیگر هم جهت خلق نمایشگاهى جامع و متنوع دعوت نماییم تا ضمن نمایش گونه‌گونى هنر ایران، طیف وسیعى از سلایق هنرى را پاسخ دهیم و بسترى براى وحدت رویه و همگرایى بیشتر گالرى‌ها را فراهم آوریم .

گلستان گفت: هفت گالرى آران، اعتماد، حنا، زیرزمین دستان، سین، سیحون، طراحان آزاد همراهان این دوره ما هستند که هریک با هفت هنرمند منتخب خود در این نمایشگاه حاضر خواهند بود؛ این گالرى‌هاى مهمان در انتخاب آثار و نیز تعیین قیمت آثار آنها آزاد هستند.

سخنگوى هفت نگاه، ارائه آثار با کیفیت بالا و قیمتى پایین‌تر از قیمت بازار هنر را راهکار مستمر این گروه براى توسعه فرایند خریدار سازى خواند و ابراز امیدوارى کرد: شعار "هر خانه ایرانى ، یک اثر هنرى" تحقق یابد و خرید آثار هنرى اصل در سبد خانوار ایرانى به یک فرهنگ و یک عادت تبدیل شود.

او اعلام کرد: براى آنکه هر کس از هر طبقه اجتماعی و هر بودجه‌ای بتواند از موهبت حضور اثر هنرى در محیط کار و خانه خود بهرمند شود، در این نمایشگاه آثارى هم با قیمت‌های مناسب روى دیوار خواهد بود، بالاترین قیمت هم روز افتتاحیه اطلاع رسانى مى‌شود.

گلستان با اعلام این خبر که آثار معتبرترین نام‌هاى تجسمى ایران در این دوره همراه "هفت نگاه" خواهند بود، برخى از این اسم‌هاى بزرگ را معرفى کرد: سهراب سپهرى، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، پرویز تناولى، غلامحسین نامى، ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فریده لاشایی، فرح اصولی، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری، رضا درخشانی، علی‌اکبر صادقی، پروانه اعتمادی، جلال شباهنگی، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، تاها بهبهانی، رعنا فرنود، شیرین اتحادیه، شهره مهران، ایرج شافعی، رزیتا شرف جهان، مهرداد محب علی، هومن مرتضوی، علی اصغر معصومی...

او در عین حال تاکید کرد برگ برنده "هفت نگاه" هفتم حضور بسیار چشمگیر هنرمندان جوان است که با آثارى نوگرا و تکنیک بالاى نقاشانه به یقین نظر خریداران آثار هنرى را مثل هر سال به خود جلب خواهد کرد.

"هفت نگاه" هفتم عصر جمعه ٢٣ آبان در فرهنگسراى نیاوران، واقع در انتهاى خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران افتتاح مى‌شود و تا هفتم آذر ماه، هر روز از ساعت ١٠ تا ١٩ ( روزهاى تعطیل ١٤ تا ١٩ ) به روى علاقمندان باز خواهد بود.

انتهای پیام/