سرویس سینمایی هنرآنلاین ؛ در حالی که هوای سرد و ترافیک باعث شد تا مهمانان دیر به مراسم افتتاحیه فیلم "شیار ۱۴۳" برسند، اما حضور فرهنگیان، ورزشکاران و مهمانان افتخاری از جمله تقدیر از مادران شهید، گرما بخش مراسمی بود که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

مجری این مراسم که علی ضیاء بود، با تقدیر و تشکر از حضور مادران شهید در سالن، از نرگس آبیار کارگردان فیلم "شیار ۱۴۳" دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید. آبیار با ابراز خوشحالی از آغاز اکران فیلم "شیار ۱۴۳" متنی را آماده کرده بود که در رابطه با مادران شهید آن را این‌گونه خواند: باز هم انتظار‌ها به پایان رسید و فیلم "شیار ۱۴۳" به زودی برای اکران در سینما‌ها آماده خواهد شد.

به همین دلیل این فیلم بهانه‌ای بود تا فرش قرمز را زیر پای مادران فداکار شهید پهن کنیم و به گرمی دستان‌شان را بفشاریم و بگوییم خوش آمدید به محفل خودتان؛ محفلی که به نام مادر شهید زینت داده شده و از آن‌ها بخواهیم با نفس حق خود برای ادامه راه "شیار ۱۴۳" دعا کنند.

ای مادران سرزمین من، به عنوان یک زن با همه وجود خوشحالم که کنار فیلمم ایستاده‌اید و با مهر وجودی خود "الفت" را برای شروعی دیگر راهی و همراهی می‌کنید.

امروز و در این لحظه همگی به خود می‌بالیم که شما از خودگذشتگان کنار ما نشسته‌اید و از شما مادران می‌خواهم که دوشادوش الفت بیاستید تا گمشده خود را از "شیار ۱۴۳" بیاید و با او از راه سختی که تا امروز طی کردید، بگویید.

مادران من، از دلتنگی‌های یک عمر برای دیدن روی ماه فرزندان‌تان، از دلواپسی سالهای چشم انتظاری و دعا برای سلامتی آن‌ها و تا شنیدن خبر شهادت‌شان و از یونس، احمد، محمود که برای هدفی مقدس در هشت سال جنگیدند و همچنین از بسیاری ناگفته‌های خود با مردم و به خصوص نسل جوان بگویید.

از همه خانواده‌های شهدا، هنرمندان، ورزشکاران که با حضورشان در این محفل قدم بر چشم ما گذاشتند، سپاسگزارم. همچنین از مجموعه برج میلاد و ایثارگران شهرداری که ما را در برگزاری این مراسم یاری کردند سپاسگزارم.

پس از صحبت‌های آبیار کلیپی پخش شد و در ادامه مجری از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، سردار محمدعلی آسودی، علیرضا رضاداد، محمد احسانی، حجت‌الاسلام امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری، گلاره عباسی و نرگس آبیار خواست تا به روی صحنه بیایند و از چند مادر شهید تجلیل کنند.

در ادامه این مراسم از فاطمه هوشمند، فاطمه ندیمی و فاطمه خوش‌لهجه که هر سه مادران چند شهید هستند به نیابت از ۱۴۳ مادر شهید تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم چهره‌هایی چون محمود دولت آبادی، مصطفی رحماندوست، احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، کاظم هژیرآزاد، پویا امینی، آزاده نامداری، مهران احمدی، علیرضا امینی، جواد عزتی، مهدی رحمانی، هادی مقدم‌دوست، علی سرتیپی و... به چشم می‌خورد.

پس از پایان مراسم افتتاحیه، فیلم سینمایی "شیار ۱۴۳" به مادران شهید تقدیم شد و به تماشای این فیلم سینمایی نشستند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/