به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز صبا، علی نوری اسکویی مجری و مدیر هنری مجموعه انیمیشنی "فرزندان آفتاب" با اعلام این خبر افزود: در سری‌های جدید مجموعه "فرزندان آفتاب" به موضوعاتی مانند دفاع مقدس و موفقیت‌های علمی دانشجویی پس از انقلاب مثل جشنواره‌های خوارزمی و مسابقات روبوتیک و غیره پرداخته خواهد شد.

او با اشاره به پخش ۲۶ قسمت اول این مجموعه از شبکه‌های پویا وشبکه دو سیما بیان کرد: با اینکه موضوع اصلی سری نخست مجموعه فرزندان آفتاب پیرامون حوادث انقلاب بود و فاصله سنی مخاطب کودک و نوجوان امروز از این فضا، کار گروه نویسندگان و تولید را در طراحی روند داستان و ایجاد باورپذیری و همزاد پنداری برای مخاطب کمی سخت می‌نمود، اما خوشبختانه توانست مخاطبان خوبی پیدا کند، و از آنجایی که تم اصلی سریال فرزندان آفتاب رشد و تلاش جمعی چند نوجوان در بستر زمانی از سال‌های ۱۳۵۰ تا سال‌های اخیر است، امیدواریم این موفقیت در جذب مخاطب دوباره تکرار شود.

او همچنین درباره واقعی بودن داستان‌های این مجموعه گفت: بسیاری از داستان‌های سریال از میان وقایع تاریخی مستند و واقعی انتخاب شده‌اند هرچند به فراخور فضای داستان سعی شده تا در دل قصه شکل مناسب‌تری به آن‌ها داده شود، برخی از وقایع دیگر نیز خاطرات و نقل قول‌های شفاهی است که در هنگام تحقیق و پژوهش از طریق مردم کسب شده‌، هر چند که اسامی شخصیت‌ها در داستان واقعی نیست.

مجری طرح "فرزندان آفتاب" در بیان سختی‌های تبدیل یک واقعه تاریخی به زبان کودکان گفت: اساساً روایت موضوعات واقعی و پیام محور برای کودکان و نوجوانان کار بسیار پیچیده و سختی است. لذا ما سعی کردیم با استفاده از تجربه‌ها و دانش موجود در جهان در حوزه ادبیات کودک تا حدی پیش برویم اما واقعیت این است که برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. فاصله‌ای که جز با صبر، همکاری و تعامل طی نخواهد شد.

با برنامه ریزی‌های به عمل آمده قرار است این انیمیشن در ۱۰۴ قسمت تولید و از شبکه‌های مختلف سیما پخش شود. پیش از این فصل اول مجموعه انیمیشنی "فرزندان آفتاب" به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید و در ایام دهه فجر از شبکه پویا پخش شده بود.

انتهای پیام/