سرویس تجسمی هنرآنلاین ؛ گالری‌های تهران در دومین جمعه آبان ماه میزبان افتتاح تنها ۵ نمایشگاه تجسمی خواهد بود با این حال تعدادی از نمایشگاه‌های پیشین گالری نیز در این آخر هفته همچنان ادامه خواهند داشت و علاقمندان فرصت دارند از این مجموعه‌ها بازدید کنند.

افتتاح نمایشگاه‌های جدید

گالری ماه ؛ نمایشگاه نقاشی‌های علی علوی و بهروز رستگار را با عنوان "روزهای بی‌تابی، خیال سکوت"، از ۹ تا ۲۴ آبان میزبانی می‌کند. در یادداشت این نمایشگاه آمده است: "همه ما خاطراتی داریم که از به یادآوردنش لذت می‌بریم. خاطراتی که بخش عظیمی از گذشته مارا تشکیل می‌دهد. خاطراتی‌گاه بسیار عمومی مثل عزم یک انتخاب و‌گاه خاطراتی به شدت خصوصی که مانندش را همه ما سراغ داریم. اما نکته مشترک تمامی آن‌ها احساس خوشی (غمی) ست که بعد از به یاد آوردنش نصیبمان می‌شود؛ گویی با بوئیدن یک عطر، شنیدن یک موسیقی خاص یا دیدن یک اسم یا رنگ، دستی خارج از گود مکان و زمان بلندمان می‌کند و می‌بردمان درست وسط حادثه... اما مواظب باشید زیاد به خاطرات خود نزدیک نشوید، خاطرات بسیار لطیفند، و هر چه زمان بیشتری از آن گذشته باشد ترد‌تر. احیاط کنید! خاطرات از آنچه شما می‌پندارید شکننده ترند و فکر می‌کنم به همین دلیل است که برای من خاطره باز، نوستالوژی چیز خوبی نیست؛ ولی یک تصویر... ساخت یک تصویر، شده تمامی زندگی من."

علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه در گالری ماه به نشانی خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره ۲۶ بازدید کنند.

گالری آران جمعه ۹ آبان نمایشگاه مجسمه و اینستالیشن‌های محمود محرومی را افتتاح می‌کند.

محرومی درباره آثارش در یادداشت کوتاهی با عنوان "خارش تن یا آنچه مجسمه از من می‌خواهد" آورده است: "۱۷سال از زمانی که در یک کارخانه ساخت تیر برق‌های بتنی عهده دار باز و بستن قالب‌های فلزی بودم، می‌گذرد. کار اصلی من این بود که قبل از بتن ریزی، قالب‌ها را خوب ببندم. کافی بود پیچ‌ها باز یا شل باشند تا قالب نشست کند یا فشار زیاد ملات بتن، قالب را پس بزند. دراین سال‌ها، مسائلی از قبیل مهار و انضباط سازی مواد، سیالیت سفت شونده، اندرونی‌ها، اضمحلال و آشفتگی، ترتیب و آتل بندی، اندیشه‌های تمامیت خواهی در کاربست مواد و مصالح، برایم مسیر مشخصی ساخته است. هروقت خواستم دربروم یا بازی‌های دیگری بکنم جور دیگری گیر افتادم. انگار که برایم" گیر "خوشایندست. ۱۷ سال است که تنم را با این" گیر "بزرگ که حالا برایم تبدیل به قالب بزرگی شده، می‌خارانم."

این نمایشگاه تا ۲۵ آبان در گالری آران به نشانی کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ برپاخواهد بود.

گالری ۲۶ هم از ۹ تا ۲۱ آبان میزبان نمایشگاه نقاشی‌های بهار علیزاد می‌شود. گالری ۲۶ درفرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره ۲۶، واحد ۳ واقع شده است.

گالری عقیلی نمایشگاه ۶ پرده از پرده درویشی‌های معروف قدیمی را از جمعه ۹ آبان به نمایش درمی آورد که همگی راوی وقایع کربلای حسینی است. این پرده‌ها همگی بالای ۳ متر طول و یک متر عرض دارند که ۶ تابلوی بزرگ تمام دیوارهای گالری عقیلی را به تمامی می‌پوشاند. این تابلو‌ها از اساتیدی چون زنده‌یادان فتح‌الله قوللر آغاسی، عباس بلوکی‌فر، حسین همدانی، محمد فراهانی و علی‌اکبر لرنی است. یکی از این آثار منحصربفرد مشابه اثری است که بلوکی‌فر برای موزه هنرهای معاصر تهران کشیده و یکی دیگر از ان‌ها اثری است که دو امضا دارد که نشان دهنده هنر ناب هنرمندان این حوزه است. در کنار این آثار دو تابلوی بی‌نظیر از زنده‌یاد عباس بلوکی‌فر و نیز جواد عقیلی به نمایش درخواهد آمد که نشان دهنده پرده‌ای از قیام مختار ثقفی و مجازات سیه‌کاران لشکر ظالم کوفه است. این دو تابلو به خاطر تشابه در موضوع و تفاوت در رنگ‌آمیزی از برجسته‌ترین آثار قهوه‌خانه‌ای به شمار می‌روند. این نمایشگاه در گالری عقیلی به آدرس شهرک غرب (قدس)، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ از روز جمعه نهم آبانماه افتتاح ساعت ۱۶ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۹ آبانماه در گالری عقیلی روی دیوار خواهد بود.

نگارخانه هنر ایران هم از جمعه نمایشگاه نقاشی‌خط "در حلقه مستان" را افتتاح می‌کند. در این نمایشگاه آثاری ازاسرافیل شیرچی، اسماعیل رشوند، احمد محمد‌پور، احمد آریامنش، محمدسعید نقاشیان، غلامحسین الطافی، محمدرضا جوادی نسب و محمد بخشی‌زاده به نمایش در خواهد آمد. این مجموعه تا ۲۲ آبان ماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ و شنبه‌ها ۱۰ الی ۱۵ پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، چهار راه کالج، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، نگارخانه هنر ایران مراجعه کنند.

ادامه نمایشگاه‌های پیشین

گالری نگاه ، تا ۱۳ آبان نمایشگاه نقاشی‌خط‌های الله‌یار خوشبختی را دنبال می‌کند. علاقه مندان می‌توانند از این نمایشگاه در گالری نگاه، واقع در لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، ‌ انتهای کوچه گلزار، شماره ۳۲ دیدن کنند.

گالری نار تا ۱۵ آبان میزبان آثار تلفیقی حجت امانی را می‌ماند. گالری نار در خیابان ولیعصر، بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس، شماره‌ ۵ واقع شده است.

گالری آتبین تا ۱۲ آبان میزبان نمایشگاه نقاشی‌های محمد مستان دهی با عنوان "شادی مشکوک" خواهد بود. گالری آتبین در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ واقع شده است.

گالری آبی ؛ نمایش آثار نقاشی و مجسمه خشایار شاهرخی را تا ۲۰ آبان ادامه می‌دهد. گالری آبی در خیابان دولت، دیباجی جنوبی، روبه‌روی پارک ارغوان، کوچه مژگان، پلاک۴۱ واقع شده است.

گالری آن ، نمایشگاه طراحی و نقاشی اکبر می‌خک را تا ۱۴ آبان ادامه می‌دهد. گالری آن در ونک خیابان سئول جنوبی شماره ۴۰ واقع شده است.

گالری ماه مهر هم نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم "کنش، بیان، خلاقیت" را تا ۱۲ آبان میزبانی می‌کند. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این مجموعه به نشانی خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۷ مراجعه کنند. گالری سیحون تا ۱۴ آبان تصویرسازی‌های هدی حسنی و افسانه محمودی فراهانی را با عنوان "تو همیشه در تاریکی قدم می‌زنی" روی دیوار دارد.

گالری سیحون در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ واقع شده است. گالری جرجانی تا ۱۱ آبان عکس‌های سام کلانتری را با عنوان "تن‌ها" ادامه می‌دهد.

گالری جرجانی در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ ۱ واقع شده است. گالری کارگاه هنر تا ۱۴ آبان میزبان نمایشگاه عکس‌های بهراد بهمنش را با عنوان "ققنوس" می‌ماند. کارگاه هنر در پاسداران، خیابان شهید‌کشوری، خیابان فرخی‌یزدی، کوچه شهید طاهری‌شرقی، بن‌بست یاس، پلاک ۲ واقع است.

انتهای پیام/