به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، نشست مشترک حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و ابوالقاسم شیرازی، رییس اتحادیه پوشاک کشوری برای اجرایی شدن مصوبات سی و سومین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد. در این نشست مقرر شد اطلاع‌رسانی لازم از مسیرهای مختلف برای شناسایی واحدهای عرضه کننده نمونه به مخاطبان اطلاع رسانی صورت پذیرد.

آنها از واحدهای توزیع کننده هماهنگ با الگوهای مورد تایید کارگروه بازدید کرده و در نهایت مصوب شد تا در بازدید نهایی توسط دبیر کارگروه و رییس اتحادیه، اطلاع رسانی مطلوب درباره فروشگاه ها و و احدهای عرضه به روش لازم انجام پذیرد.

همچنین در این نشست مصوب شد به منظور ارتقای کیفیت محصولات لباس‌های عرضه شده در جامعه، طراحان واجد صلاحیت از طرف دبیرخانه کارگروه به اتحادیه معرفی شوند تا در قالب نظام‌نامه حقوقی طراحان با تولید کنندگان به فعالیت بپردازند.

در این نشست دو طرف توافق کردند تا با ایجاد سازوکارهای لازم برای عرضه مطلوب آثار برای کاربردی شدن این محصولات به مخاطبان جامعه، تدابیر و اقدامات لازم را انجام داده تا زمینه افزایش انگیزه را برای تولید انبوه و گسترده برای تولیدکنندگان ایجاد کنند.

دیگر مصوبه مورد توافق در این نشست انتشار ژورنال شیما به صورت مشترک از سوی طرفین بود که از این پس با نام و لوگوی کارگروه ساماندهی مد و لباس و اتحادیه پوشاک کشوری منتشر خواهد شد. همچنین شیرازی اطمینان خاطر داد تا این اتحادیه تلاش کافی را برای تشویق اعضای خود به اشتراک در این ژورنال تخصصی به کار خواهد بست.

همچنین در پایان این نشست دو طرف بر ادامه همکاری های مشترک برای کاربردی شدن محصولات، معرفی طراحان برتر به تولید کننده، رشد و ارتقای محصولات در جامعه و همکاری برای رشد حوزه مد و لباس توافق کردند.

انتهای پیام/