سرویس سینمایی هنرآنلاین: نیویورک تایمز گزارش داد شرکت "رویال رد اینترتینمنت" حقوق پروژه سینمایی "سمت دیگر باد" (The Other Side of the Wind) را خریده است.

این شرکت فیلمسازی که در لس آنجلس مستقر است، برنامه‌ریزی کرده است پروژه ناتمام "سمت دیگر باد" را ماه آینده در بازار فیلم آمریکا به خریداران عرضه کند.

ولز هیچگاه فیلم خود را به پایان نرساند. داستان "سمت دیگر باد" کاملا مشابه اتفاقاتی است که برای خود او افتاد. فیلم درباره یک کارگردان است که می‌کوشد یک شاهکار را به پایان ببرد و در همین حال با سیستم هالیوود رودررو می‌شود.

جان هیوستن، سوزان استراسبرگ، لیلی پالمر، دنیس هاپر و پیتر باگدانوویچ در "سمت دیگر باد" بازی کردند.

حقوق قانونی فیلم سال‌ها محل مناقشه قانونی بین بئاتریس ولز دختر ولز، همکار او اویا کودار و شرکت فیلمسازی ایرانی-فرانسوی " L'Astrophore" بود. ولز 15 سال آخر عمر خود را صرف تولید این فیلم کرد و وقتی در 1985 از دنیا رفت، حدود 45 دقیقه از نسخه تدوین‌شده فیلم آماده شده بود.

"رویال رد اینترتینمنت" امیدوار است "سمت دیگر باد" را 6 مه 2015 همزمان با صد سالگی ولز اکران کند.

ولز خالق فیلم‌هایی چون "همشهری کین"، "امبرسن‌های باشکوه"، "بانویی از شانگهای"، "نشانی از شر" و "محاکمه" است.

"همشهری کین" داستان چارلز فاستر کین سلطان مطبوعات و مردی شیفته قدرت با نقش‌آفرینی خود ولز است و گفته می‌شود بر مبنای زندگی ویلیام راندولف هرست غول مطبوعات آن زمان آمریکا ساخته شد. این فیلم به خاطر خلاقیت‌ها در تدوین و فیلمبرداری سال‌هاست شاهکار ولز محسوب می‌شود. او برای این فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردان، بازیگر مرد و فیلمنامه شد و در نهایت جایزه بهترین فیلمنامه را برد.

هالیوود ریپورتر / 28 اکتبر