سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مفتون امینی، شاعر معاصر گفت: متاسفانه عده‌ای که خیال می‌کنند شعر می‌گویند شعر و ادبیات ما را خراب کرده‌اند.

او گفت: این افرا‌د که در فضای مجاز فعالیت می‌کنند، شعر کلاسیک ما را نمی‌شناسند و با نوشتن شعرهایی بی‌وزن فکر می‌کنند که شعر می‌گویند. این‌ها دیگر نیما و شاملو را هم قبول ندارند. به نظر من این افراد خطرناک هستند و ادبیات ما را از بین می‌برند.

مفتون امینی گفت: وقتی شمس لنگرودی حرفی می‌زند یا کاری می‌کند پشت حرف‌هایش سواد است، یا سیدعلی صالحی یا احمدرضا احمدی. این‌ها کار کرده‌اند و خوانده‌اند.

این شاعر معاصر گفت: امروز دیگر آنگونه که باید نوآوری و خلاقیت نیست. به نظر من در حوزه غزل پنج شاعر از دوره کلاسیک تا امروز هست: سعدی، حافظ، مولوی، شهریار و حسین منزوی. بقیه کار تازه‌ای نکردند.

امینی ادامه داد: خود حافظ می‌گوید کسی پیرو اوست که کارش با او شباهت نداشته باشد. از این نظر صائب جانشین بحق اوست. به این واسطه در حوزه شعر معاصر هم به نظر من نیما پیرو حافظ است.

مفتون امینی گفت: کار هنری مثل یک دایره می‌ماند که نه می‌شود به آن یک نقطه اضافه کرد و یک نقطه کم کرد. در مورد خیلی از کارهای امروزی آیندگان باید قضاوت کنند.

مفتون امینی در پایان در پاسخ به سوال هنرآنلاین مبنی بر وضعیت نشر کتاب‌هایش گفت: مجموعه شعر "طلایی/خاکستری/ رگبار" به عنوان آخرین اثرم منتشر شده اما هنوز ناشر آن را پخش نکرده است. از طرفی مجموعه شعر "سپیدخوانی روز" هم که در سال 1378 منتشر شده بود، تجدید چاپ شده است.این دو کتاب هر دو در نشر ثالث منتشر شده است.

مفتون امینی همچنین گفت: گزینه اشعاری نیز از من دست انتشارات مروارید است.

به گزارش هنرآنلاین؛ مفتون امینی در سال ۱۳۰۵ در شهرستان شاهین دژ به دنیا آمد. او در آغاز شاعری با شعرهایی کلاسیک بود که بعدتر روی به اشعار نیمایی و سپید آورد. او اشعاری نیز به زبان ترکی سروده است. "کولاک"، "انارستان" و گزینه اشعار "فصل پنهان" از آثار اوست.

انتهای پیام/