سرویس تجسمی هنرآنلاین : گالری الهه این روز‌ها میزبان نقاشی‌های نرگس سلیمان‌زاده با عنوان «مشاهده می‌شویم» است. سلیمان‌زاده که در رشته‌های گرافیک و مدیریت هنری تحصیل کرده در این نمایشگاه تابلوهایی با تکنیک اکریلیک نمایش داده است که وضعیت انسان معاصر را بررسی می‌کند او در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت موضوع انسان و به ویژه درگیری‌های او با محیط اطراف همیشه دغدغه من بوده است این آثار ارتباط زیادی با محیط زندگی و دنیای اطراف من دارد و به درونیات انسان و به ویژه زن تاکید می‌کند

سلیمانزاده افزود: سعی کردم موضوعات مورد نظر خود را در موقعیتی تعلیقی نشان دهم از بیان مستقیم آن خودداری کنم نشانه‌های احساس گرایی موجود در آثار نشان دهنده نگاه اعتراضی و حسهای درونی افراد است نوع نگاه شخصیت‌ها به مخاطب نشان دهنده اعتراض سرکوب شده آنهاست همچنین از عناصری مانند حیوانات مختلف در کار‌ها استفاده کردم تا مفهوم مورد نظر را بهتر نشان دهم.

او خاطرنشان کرد: در فرهنگ عامه کلاغ به عنوان موجود شوم شناخته می‌شود، اما به نظر من حیوانی بی‌پروا است که بدون اجازه به همه جا وارد می‌شود و هر چیزی را که بخواهد با خود می‌برد. خوی وحشی‌گری او باعث می‌شود هر کاری بخواهد بکند. در واقع کلاغ در این کار‌ها نماد انسان‌های اطراف ما است که وارد زندگی ما شده و با رفتار خود ما را آزار می‌دهند.

سلیمان‌زاده با اشاره به اینکه بدون عنوان بودن کار‌ها باعث می‌شود بیننده برداشت شخصی از آن‌ها داشته باشد گفت: آثار من نشان دهنده جهانی آشوب‌زده است و نمادهای احساس گرایی موجود در آثار مانند حیوانات به شکل کاربردی استفاده شده است وسعی شده تضادهای درونی را در آثارم نشان دهم، مثلا همیشه درگیری‌هایی بین زن و مرد هست و من در بعضی کار‌ها تحکم مرد نسبت به زن را به چالش کشیده و با اغراق آن‌ها را نشان داده‌ام.

او در مورد استفاده از رنگ اکرلیک گفت: برای ثبت حالت‌های درونی و لحظات خاص باید از رنگی استفاده کرد که زود خشک شود و آن لحظه را ثبت کند، به همین دلیل از اکریلیک استفاده کردم.

سلیمان‌زاده با استفاده از روش کار خود گفت: موضوع کار‌ها عمدتا اجتماعیست همچنین احساس کردم با استفاده از رنگهای تخت موضوع کار بیانگر‌تر می‌شود فضای فیگوراتیو و آبستره را طوری با هم ترکیب کردم که ساختارهای مورد نظر خودرا بهتر نشان دهند. ضرب قلم‌های درشت هم راهی برای تاکید روی موضوع است.

او افزود: استفاده از رنگ‌های شاد و زنده تضاد شدیدی با درون مایه کار‌ها دارد. شخصیت‌های آثار درگیری و مشکلاتی دارند و با اینکه موضوع غمگین است قرار گرفتن در میان رنگ‌های شاد و زنده باعث می‌شود مخاطب بیشتر درگیر شود. همچنین در نمایش فیگور‌ها برای افزایش بیانگری، از دفرماسیون استفاده کرده‌ام. مثلا فیگوری را بسیار لاغر تصویر کردم یا پرنده‌ای را کاملا دفرمه کردم. لزومی ندارد که همه چیز مانند واقعیت ترسیم شود و گاهی اغراق باعث می‌شود محتوا بهتر منتقل شود.

انتهای پیام/