سرویس معماری هنرآنلاین: بر اساس شعار اکسپوی 2015 میلان" تغذیه زمین/ انرژی برای حیات" تمرکز اصلی طراحی غرفه ایران بر روی طبیعت و تنوع اقلیمی، سفره ایرانی و غذای متنوع و رنگارنگ، با بهره گیری از قدمت فرهنگی و با اشاره به اقوام ایرانی قرار گرفت.

طرح پاویون ایران در این نمایشگاه از عناصر طبیعی بهره گرفته و چگونگی مصرف انرژی با الهام از بادگیرهای ایران و نحوه استفاده از عوامل جوی، مثل رطوبت و باد را نمایش می‌دهد.

طرح پاویون ایران، یک سفره ایرانی از باغ کشاورزی آغاز می‌شود و از تنوع 7 اقلیم گذر می‌کند. طبقه اول آن در حال پرواز است. رستوران این پاویون در طبقه زیرین قرار دارد که دارای 7 تخت چوبی بر روی نیزار و 7 مکان برای ارائه محصولات ایرانی است. طبقه بالایی آن نیز سرزمین نام گرفته است.

تمام سرزمین، از ابتدای ورودی تا انتهای پاویون ایران، در 7 سر فصل "آب، برنج (شامل غلات و نان)، میوه‌ها(محصولات کشاورزی و باغ ایرانی)، آیین‌ها و هنر( شامل کلیه مراسمات، جشن‌ها، سنت‌ها و لباس‌ها)، روش‌ها، ابزرا و حکمت‌ها( تکنولوژی در تامین غذا و سرو آن) شربت خانه، سفره‌خانه و چایخانه و سفره جهانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

سفره جهانی، فرهنگ ایرانی طرح کامران صفامنش به کارفرمایی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران در تاریخ 11 اردیبهشت تا 9 آبان 1394 در اکسپوی 2015 شهر میلان ایتالیا اجرا، نصب و به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین به مسئولان پیشنهاد داده شده است که پس از پایان اکسپو، این غرفه جمع آوری و عینا در ایران نصب شود و در معرض دید و تماشای معماران، دانشجویان و مردم علاقمند ایرانی قرار بگیرد.

انتهای پیام/