سرویس موسیقی هنرآنلاین: تقویم فصل پاییز امسال ورق خورد و دفتر دومین ماه از فصل طلایی سال پیش رویمان گشوده شد. با توجه به نزدیکی ایام عزاداری ماه های محرم و صفر، کنسرت های موسیقی این آخر هفته در واقع آخرین برنامه های موسیقی پیش از محرم است و از هفته آینده ایران عزیز سیاهپوش سردار بزرگ نینوا خواهد شد.

این هفته علاقه مندان به موسیقی کلاسیک می توانند از اجرای آثار آهنگسازان قرن بیستمی در کنسرت گروه نیواک لذت ببرند یا اینکه کنسرت پژوهشی گروه سُل را انتخاب کنند که موسیقی لایت را برای مخاطبانش اجرا می کند.

اصیل‌دوستان هم می توانند رفتن به کنسرت "نغمه های مرکب" در فرهنگسرای نیاوران، اجرای گروه سرو در فرهنگستان هنر، یا اجرای ارکستر ایرانی میرآترا در تالار رودکی را برای آخر هفته خود برنامه ریزی کنند.

همایون شجریان و تهمورس پورناظری کنسرت "چرا رفتی" را یک بار دیگر در تالار وزارت کشور اجرا می کنند و بچه های گروه پالت هم در دانشکده تربیت بدنی به صحنه می روند.

این هفته برای موسیقی پاپ هم هفته شلوغی است و مازیار فلاحی، محمد علیزاده و افشین سیاهپوش کنسرت هایی در سالن میلاد و اریکه برگزار خواهند کرد.

یک دوئت زیبا از پیمان یزدانیان و حسام اینانلو نیز در تالار وحدت برگزار می شود که همنوایی پیانو و کمانچه در یک اجرای بداهه‌نوازی خواهد بود.

این هفته تعدادی از برنامه های موسیقی به علت ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی عالم عالی‌قدر و رئیس مجلس خبرگان رهبری لغو یا به زمان دیگری موکول شده است. در این گزارش اطلاعاتی از آخرین وضعیت کنسرت های سراسر کشور در این آخر هفته پاییزی در اختیار شما گذاشته می‌شود:

پالت (دانشکده تربیت بدنی)

گروه پالت جمعه دوم آبان ساعت 18 تا 20 به مناسبت برنامه جهانی غذا در سالن بین‌المللی همایش‌های دانشکده تربیت بدنی به اجرای برنامه می‌پردازد.

در این کنسرت بیشتر قطعات مثبت را اجرا می‌کنیم که نام بعضی از قطعات باز باران، یادگار دوست، مثلث و.... است. در این برنامه امید نعمتی (خواننده)، مهیار طهماسبی (ویولن سل)، کاوه صالحی (گیتار)، داریوش آذر (کنترباس) به عنوان اعضا و نوازندگان گروه پالت حضور دارند، همچنین امین طاهری (درامز) و سردار سرمست (آکاردئون) به عنوان نوازنده میهمان یا این گروه همکاری می‌کنند.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 22863499 داخلی 226 یا 224 تماس بگیرید.

گروه نیواک (تالار رودکی)

کنسرت آنسامبل نیواک به سرپرستی گلریز زربخش با اجرا آثاری از آهنگسازان قرن بیستم روز دوم آبان در تالار رودکی بروی صحنه می رود.

در این کنسرت آثاری از آهنگسازان قرن 20 نظیر اروین شولهوف (آهنگساز چک) - دوئت برای ویلن و ویلنسل ، بوهوسلاو مارتینو(آهنگسازچک) - دوئت برای ویلن و ویلنسل شماره 1 و 2 ، آرتور هونگر (آهنگساز سوئیسی- فرانسوی) - سوناتینا برای ویلن و ویلنسل برای مخاطبان اجرا می شود.

در کنار گلریز زربخش بعنوان نوازنده ویلن ، ژابیز زربخش نیز بعنوان نوازنده ویلنسل وی را همراهی می کند.

کنسرت آنسامبل نیواک جمعه 2 آبان ماه ساعت 20:30 در تالار رودکی بروی صحنه می رود و علاقمندان جهت تهیه بلیت می توانند به گیشه تالار وحدت و سایت ایران کنسرت مراجعه فرمایند.

ارکستر ایرانی میرآترا (تالار رودکی)

کنسرت ارکستر بزرگ سازهای ایرانی میرآترا با حضور 50 نوازنده برگزار خواهد شد. این برنامه در ساعت 20 روزهای اول و دوم آبان ماه در تالار رودکی روی صحنه می رود. میرامیر میری آهنگسازی و رهبری ارکستر را بر عهده دارد و محمد کرد خواننده برنامه خواهد بود. ویدا لقمانی هم سرپرست ارکستر است. برنامه میرآترا شامل دو پارت پنج قطعه ای خواهد بود که "نرگس بیمار"، "میرآترا" و "رهایی" از جمله قطعات کنداکتور کنسرت هستند که اجرا می شوند.

قطعات این برنامه تماما توسط سازهای ایرانی اجرا خواهد شد و تنبور، کمانچه، کمانچه باس، سه تار، تار، دیوان، عود، قیچک، قیچک باس، باقلاما و .. از جمله سازهایی هستند که در شب کنسرت نواخته می شوند.

گروه میرآتر از حدود سه سال قبل فعالیت خود را به شکل جدی در عرصه موسیقی ایرانی دنبال می کند. در این اجرا سید امین موسوی وظیفه مدیریت ارکستر را بر عهده دارد. همچنین علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سامانه www.84200.ir مراجعه فرمایند. افشین سیاهپوش (اریکه ایرانیان)

افشین سیاهپوش در تاریخ جمعه 2 آبان در سالن اریکه ایرانیان به دیدار دوستدارانش می رود. قرار است در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "آشفته گیسو" قطعه "اعتراف"، "مادر" و "نفس بکش" همین طور تک قطعاتی که تاکنون از سیاهپوش منتشر شده است، اجرا شود.

افشین سیاهپوش از ترانه سرایان ، آهنگسازان و خوانندگان بسیار خوب دهه ۷۰ و ۸۰ موسیقی کشورمان است و جمله سردمداران موسیقی پاپ کشورمان است که نقش بسزائی در رشد و تقلی موسیقی پاپ کشورمان داشته است.

علاقمندان برای تهیه بلیط و شرکت در این کنسرت می توانند به سامانه ایران کنسرت مراجعه فرمایند.

مازیار فلاحی (سالن میلاد نمایشگاه)

کنسرت مازیار فلاحی روز 1 آبان ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. مانند کنسرت های گذشته این خواننده قرار است ضمن اجرای گلچینی از قطعات آلبوم های گذشته، قطعاتی را نیز از آلبوم در دست انتشار خود با عنوان "ماه هفتم" را برای هوادارانش به اجرا در آورد.

گفتنی است جدیدترین آلبوم این خواننده به تهیه کنندگی شرکت آوای فروهر و توسط برادران حاتم پور منتشر و در روز 25 مهرماه به دست علاقه مندانش خواهد رسید. علاقه مندان برای برای تهیه بلیت می توانند به سامانه ایران کنسرت مراجعه کنند.

نغمه های مرکب (فرهنگسرای نیاوران)

کنسرت "نغمه‌های مرکب" روزهای اول و دوم آبان‌ماه به خوانندگی مهدی امامی و آهنگسازی سعید نایب محمدی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

"نغمه‌های مرکب" از دو بخش تشکیل شده است؛ بخش نخست شامل دونوازی تنبک و عود است و بخش دوم نیز به همنوازی سازهایی چون بندیر و تنبک و عود به همراه آواز اختصاص یافته است. اشعار قطعات این کنسرت نیز از شعر شاعرانی چون جامی،سعدی و اوحدی مراغه‌ای گرفته شده است.

بخش اول این کنسرت در واقع، برگرفته از آلبوم "قول و غزل" نایب محمدی است و بخش دیگر آن نیز بیشتر بر روی جنبه‌های فرمی موسیقی تکیه دارد و تلفیق غیرهجایی کلام موسیقی و مبتنی بر دوره‌های ایقاعی است.

این کنسرت در دو شب و هر شب در یک سانس (ساعت 21) در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. نایب‌محمدی در کارنامه خود انتشار آلبوم‌هایی چون "ری تا روم"، "فیه مافیه"، "قول وغزل"، "نظم و نثر"و... را ثبت کرده است.

چرا رفتی (تالار کشور)

کنسرت "چرا رفتی" به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری به دلیل استقبال مخاطبان برای اجرا در تاریخ 1 و 2 آبان ماه در تهران تمدید شد.

در این اجرا سهراب پورناظری به عنوان تکنواز کمانچه حضور دارد و حسین رضایی‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای، تینا جامه‌گرمی نوازنده ویلن، علی جعفری پویان نوازنده ویلن، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه‌ای، مهیار طریحی نوازنده سنتور، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویلنسل، سپند دادبه نوازنده عود، احسان فرامرزی نوازنده گیتار، میلاد محمدی نوازنده تار، خورشید داد به نوازنده تار و آرین کشیشی نوازنده گیتار باس از دیگر هنرمندانی هستند که در این کنسرت هنرنمایی می‌کنند.

کنسرت "چرا رفتی" اجرای زنده قطعات آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" است . این کنسرت در دو سئانس 18 و 21 در تالار وزارت کشور به صحنه می رود.

گروه سل (پژوهشکده فرهنگ و هنر)

کنسرت گروه موسیقی سل، به سرپرستی بهمن مه آبادی، 2 آبان‌ماه با اجرای قطعاتی از موسیقی لایت به همت خانه موسیقی در سالن پژوهشکده فرهنگ و هنر به روی صحنه می رود.

کنسرت آنسامبل موسیقی سل در ژانر موسیقی لایت برگزار می شود. این عنوان زیر مجموعه موسیقی کلاسیک است که شاخه های مختلفی دارد. آنسامبل سل تصمیم دارد به مناسبت صدمین سال تولد پروفسور زاوین یدیگاریانس کنسرتی را برگزار کند که بطور مستقیم عواطف و احساسات انسانی را با ساده ترین شکل موسیقی، ملودی و ریتم مورد خطاب قرار می دهد. در موسیقی لایت ملودی برجسته تر از دیگر انواع موسیقی به چشم می خورد و ریتم به گونه ای انتخاب می شود که بتواند بیشترین تاثیر را روی مخاطب قرار دهد.

آنسامبل موسیقی سل در طی دوران فعالیت خود بیش از 17 آلبوم منتشر کرده و در داخل و خارج کشور به اجرای کنسرت پرداخته است.

در کنسرت دوم آبان آثاری از موتزارت، موریس آلبرت، هنری رابینا، چارلی چاپلین، والد تویسل، ژوزف کوزما، آلبینز، بهمن مه آبادی، اشتراوس، خوان رودریگو و سعید رستم اف در ژانر موسیقی لایت اجرا می شود. حسام اینانلو و پیمان یزدانیان (تالار وحدت) در این کنسرت که روزهای اول و دوم آبان در تالار وحدت برگزار خواهد شد، پیمان یزدانیان به بداهه نوازی در کنار حسام اینانلو کمانچه نواز جوان و چیره دست می پردازد که سابقه همکاری با گروه شیدا (به سرپرستی شادروان استاد محمدرضا لطفی) و گروه ماهریز و نهفت را دارد.

این گفتمان برای نخستین بار در بهمن ماه سال 1392 در تالار وحدت تهران و حافظیه شیراز به روی صحنه رفت و با استقبال کم نظیر هنردوستان همراه شد.

از پیمان یزدانیان تا کنون شش آلبوم با عنوان های برداشت، برداشت دوم، گذر، همراه با باد، سوئیت ها و از انعکاس شهرهای دور و از حسام اینانلو چهار اثر به نام رهگذار، صبح امید، در آئینه اوهام و چارراه منتشر شده است.

حال این دو هنرمند با طرح های موسیقایی جدید خود در روزهای اول و دوم آبان ماه مجدداً در تالار وحدت در کنار هم می نشینند و بداهه می نوازند.

محمد علیزاده (سالن میلاد نمایشگاه)

کنسرت محمد علیزاده که قرار بود روز 29 مهر برگزار شود، در تاریخ دوم آبان ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد. اجرای ترانه های محبوب و پرطرفدار از آلبوم های "دلت با منه" و "سوپرایز" بهمراه تک قطعات هیت و جدید منتشر شده، در کنداکتور این کنسرت قرار خواهند داشت .

این کنسرت در دو سئانس 18 و 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به صحنه می رود. گروه سرو (فرهنگستان هنر)

گروه موسیقی سرو کنسرت موسیقی نواحی و موسیقی دستگاهی ایران را روزهای 1 و 2 آبان ماه در سالن ایران فرهنگستان هنر به صحنه می برد.

بخش اول این برنامه به موسیقى نواحى ایران اختصاص دارد که موسیقى شرق خراسان با همنوازى دوتار اجرا خواهد شد و در خش دوم موسیقى دستگاهى شامل آواز ابوعطا با همنوازى سه تار اجرا خواهد شد.

سرپرست گروه سرو صادق مهدوى است و امیر تقى نژاد خواننده گروه است.

انتهای پیام/