سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "آدلف" معروف‌ترین اثر بنژامن کنستان که مینو مشیری آن را ترجمه و نشر ثالث منتشر کرده است در روزهای اخیر به چاپ چهارم رسید.

مینو مشیری درباره این نویسنده و اثرش می‌نویسد: "بنژامن کنستان، نویسنده بلند آوازه سوییسی تبار فرانسوی زبان در زمان حیات در عرصه سیاسی فعال بود و تا امروز او را تئورسین لبرالیسم شناخته‌اند اما کنستان بیشتر به خاطر شاهکارش، رمان آدلف، در یادها و ادبیات جهان باقی است.

آدلف ضد قهرمان از‌خود‌بیگانه و درون‌گرایی است که عاشق زنی ده سال بزرگ‌تر از خودش می‌شود. در این شاهکار روانشناسی عشق، کنستان عمیق‌ترین و شورانگیزترین وابستگی‌های عاطفی را موشکافانه تجزیه و تحلیل می‌کند تا نشان دهد چرا و چگونه با گذر زمان این احساسات و بستگی‌ها به تدریج رنگ می‌بازند...

وسعت مفاهیم و منظرهای روانشناختی رمان آدلف چنان حیرت آور است که صاحبنظران به حق بنژامن کنستان را پیشگام رمان روانشناختی نو نامیده‌اند."

مینو مشیری آدلف را از زبان اصلی فرانسه به فارسی برگردانده است.

اما "کیمیای رحمانی" عنوان کتابی ست از فیض شریفی و قدرت الله قائم مقامی که انتشارات نوید شیراز منتشر کرده است. "کیمیای رحمانی" نقد تطبیقی اشعار و آثار نصرت رحمانی و سینمای مسعود کیمیایی است که فیض شریفی به همراهی قدرت الله قائم مقامی آن را به رشته تحریر درآورده است.

در این کتاب فیلم غزل، گوزن‌ها، قیصر، رضا موتوری، بلوچ، داش آکل، خط قرمز و چاقو مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در عین حال به وجوه مشترک‌شان با اشعار نصرت رحمانی اشاره شده است.

این کتاب در 2000 نسخه و با قیمت 6هزار تومان منتشر شده است. نامه‌های احمد شاملو به ع.پاشایی نیز با عنوان "تهران، خیابان آ شیخ هادی" در نشر چشمه منتشر شد.

در یکی از نامه‌های شاملو می‌خوانیم: "راستی از همچون کوچه‌یی بی انتها خبری هست یا نه؟به جایی رسیده؟

شعر معروف کالریج را، موسوم به منظومه "دریانورد پیر" به اتفاق کریمی ترجمه کرده‌ایم و احمد مقدمه‌ جانانه‌یی برای آن ترتیب داده. چاپ انگلیسی آن فوق العاده زیباست با طرح‌های هاشوری که گوستاو دره برای آن کشیده و به راستی فوق العاده است.-اگر حاضر به چاپش هستند تقدیم ‌شود و اگر نه بماند برای مجله چراغ." این کتاب در 1500 نسخه و با قیمت 11 هزار تومان منتشر شده است.

همچنین در هفته‌ای که گذشت دومین رمان فرهادپور با نام "خط چهار مترو" منتشر شد.

مهر خبر داد دومین رمان لیلی فرهادپور از سوی انتشارات ثالث منتشر و راهی بازار کتاب شد.

بنا بر این خبر، رمان "خط چهار مترو" با فضایی سوررئال آغاز می‌شود. در بخشی از این رمان روزهای انقلاب سال 57 از نگاه دختر نوجوانی روایت می‌شود که اکنون در میانسالی است و یکی از راویان رمان است.

از این نویسنده در حوزه ادبیات داستانی رمان "شنبه‌های راه راه" و مجموعه داستان "پنجره‌ای با شیشه‌های آبی" منتشر شده بود.

رمان "خط چهار مترو" توسط نشر ثالث در 138 صفحه و قیمت 7000 تومان منتشر شده است.

و در آخر"آسانسورچی" مجموعه یادداشت های طنز پوریا عالمی در هفته نامه چلچراغ نیز در روزهای اخیر به چاپ دوم رسید. "آسانسورچی" با طراحی جلد بزرگمهر حسین پور و با قیمت 13 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/