به گزارش هنرآنلاین ، شنواره مونو / شورایی بهزیستی از 17 تا 25 مهر در تهران برگزار می‌شود و نمایش "پیش از صبحانه جدلی" با بازی پرنیان گودرزی یکی از آثار این جشنواره است.

رضایی کارگردان و سرپرست گروه فیلم و تئاتر مونو / شورایی معتقد است، این نمایش چهارمین اجرا به شیوه‌ی مونو/ شورایی در ایران است و تنها یک بازیگر دارد اما در طول اجرا تماشاگران جزئی از اجرا می‌شوند و در نمایش بازی خواهند کرد.

به گفته او، مونو / شورایی شیوه‌ای است که در آن تک‌گویی (مونولوگ) به وسیله تکنیک‌های تئاتر شورایی اجرا خواهد شد و این شیوه شورایی روشی مردمی برای دموکراتیزه کردن روابط اجتماعی است.

این کارگردان گفت: در این اجرا ما شیوه مجادله یکی از هفت شیوه تئاتر شورایی در قالب تک‌گویی استفاده می‌کنیم. بارزترین موضوعی که ما در یک اجرای مونو / شورایی به آن می‌پردازیم رابطه است و استفاده از تک‌گویی همان وجه تمایز بین مونو / شورایی با حالت معمول تئاتر شورایی است .

او افزود: مسئله‌ی که ما بر روی آن متمرکز هستیم. تئاتر اجتماعی و مردمیِ آگوستوبوال است که به شکلی غیر مستقیم و در قالب فرم تلاش می‌کند مردم را از انفعال خارج کرده و هدفش توانمندسازیِ اقشار مختلف جامعه است.

این کارگردان که تاکنون نمایش‌های "برلین"، "وقتی برلین شورایی می‌شود"، "پیش از صبحانه" و "قوی‌تر" را به این شیوه اجرا و در فرهنگسرای ارسباران و خانه هنرمندان در قالب یک رپرتوار به اجرای عمومی گذاشته، رضایی سال گذشته برای اجرای "وقتی برلین شورایی می‌شود" درجشنواره تئاتر شهر (سال 92 ) موفق به کسب مقام اثر برگزیده این جشنواره شد.

دیگرعوامل نمایش "پیش از صبحانه جدلی": محسن مهری دروی و بهنام جابری به عنوان دستیارین اجرا، محمد جواد ایزدی به عنوان طراح پوستر و بروشور، فروغ سجادی درسمت مدیر روابط عمومی، امیر قالیچی در سمت مسئوول تبلیغات فضای مجازی و سید ضیاءالدین صفویان به عنوان عکاس هستند. همچنین این گروه قرار است یک اجرای مونو/ شورایی دیگری هم اواخر مهر ماه در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان داشته باشند.

انتهای پیام/