سرویس سینمایی هنرآنلاین ، مسعود کرامتی که در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان حضور داشت، گفت: وقتی حرف‌ها و پیشنهادهای زیادی درباره جشنواره و فیلم‌های کودک می‌دهیم، اما مورد بی‌مهری قرار می‌گیریم و کسی به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد، بهتر است دیگر صحبتی هم درباره این جشنواره نکینم.

این کارگردان سینمای کودک به هنرآنلاین، گفت: مدت‌هاست در جشنواره کودک و نوجوان شرکت می‌کنم. سال گذشته هم گفتم که هر جشنواره‌ای معایب و محاسنی دارد و پیشنهادهایی برای ارائه فیلم‌های کودک بیان کردم تا به گوش مسئولان برسد، اما وقتی جشنواره امسال هم بدون هیچ تغییری برگزار شد و به پایان رسید، متوجه شدم حرف‌های ما تاثیری ندارد.

این کارگردان تلویزیونی مجموعه «خانه ما» در ادامه عنوان کرد: بحث درمورد برگزاری جشنواره کودک زمانی داغ می‌شود که دو یا سه ماه به برگزاری جشنواره مانده است و زمان زیادی برای برنامه‌ریزی موجود نیست. به همین دلیل اکثر مواقع کادر اجرایی جشنواره با عجله کارهای خود را پیش می‌برند.

کرامتی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمسازان هم ممکن است در این زمینه مقصر باشند، گفت: قطعا فیلمسازان هم با عجله می‌خواهند فیلم‌های خود را به جشنواره کودک و نوجوان برسانند. هنوز تعریف مشخصی از سینمای کودک نداریم.

وی در ادامه گفت: سینمای کودک آسیب‌شناسی نشده است. فقدان سینمای کودک باعث مشکلاتی در جامعه برای جوان‌تر‌ها خواهد بود. به هر حال بچه‌ها پرانرژی هستند و سعی می‌کنند گاهی نیازهای خود را از طریق ماهواره و سی دی‌های بازی تامین کنند در صورتی که سینمای کودک می‌تواند این خوراک را برای بچه‌های ما فراهم کند.

کرامتی به بحث مشکلات مالی برای ساخت فیلم‌های کودک اشاره کرد و گفت: به هر حال برای ساخت هر فیلمی نیاز به حمایت مالی وجود دارد، اما در کدام دوره از جشنواره این مشکلات حل خواهد شد. هر دوره‌ای که می‌گذرد به امید دوره بعدی می‌نشینیم و‌‌ همان حرف‌های تکراری سال گذشته را بیان می‌کنیم. یک دوره هم فیلمسازان کمتر صحبت کنند، ببینیم این مشکلات در سینمای کودک حل خواهد شد یا خیر. انتهای پیام/