به گزارش هنرآنلاین ، در راستای اجرای مفاد ماده ۵۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۲، ریاست امور مالیاتی شهر تهران طی نامه‌ای از هنرمندان خواسته‌اند تا با مراجعه به سامانه این سازمان ثبت نام کنند.

به منظور آگاهی دقیق از مفاد این دستورالعمل متن نامه رئیس امور مالیاتی شهر تهران به صورت کامل از سوی روابط عمومی خانه سینمای ایران منتشر شد:

با عنایت به مفاد ماده ۵۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور (به شرح بند ذیل نامه) در خصوص الزام مؤدیان به ثبت نام در نظام مالیاتی، علیرغم فراخوان‌های متعدد سازمان امور مالیاتی کشور و پیگیری‌های به عمل آمده حاکی از آن است که برخی از اعضای محترم خانه سینما تاکنون هیچگونه اقدامی در خصوص پیش ثبت نام جهت دریافت شماره اقتصادی انجام نداده و یا مراحل پیشثبت نام خود را به صورت ناقص انجام داده‌اند.

لذا ضروری است تا اعضاء محترم حداکثر لغایت ۲۰/۷/۹۳ نسبت به انجام دقیق مراحل پیش ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www. tax. gov. ir اقدام لازم را معمول و نتیجه را به صورت کتبی به خانه سینما اعلام نمایند تا به امور مالیاتی منعکس گردد. بدیهی است در صورت عدم انجام موارد مذکور وفق مقررات مربوطه در خصوص رسیدگی عملکرد سال ۱۳۹۲ اقدام خواهد کرد.

متن ماده ۵۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۲: اشخاص که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۹۲ مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی هستند، در صورت عدم ثبت نام در مهلت تعیین شده توسط سازمان مذکور، از کلیه معافیت‌ها و بخشودگی جریمه‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال مربوطه محروم می‌شوند.

در خاتمه آمادگی کلیه ادارات کل شهر تهران را جهت همکاری با سینماگران محترم در خصوص انجام یا تکمیل مراحل پیش ثبت نام به صورت حضوری اعلام می‌کند. انتهای پیام/