سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "گلدان شکسته یونانی"‌ که مجموعه مقالات و نقدهای سینمایی مسعود بهاری است با گردآوری احمدرضا بشیری به همت انتشارات افراز راهی بازار شد.

"گلدان شکسته یونانی"‌ در قالب 1100 نسخه و با بهای 15500 تومان در 256 صفحه منتشر شده است.

همچنین مجموعه‌داستان به‌هم پیوسته‌ی "هذیان‌ها" اثر ساموئل بکت با ترجمه نشمیل مشتاق که به همراه تحلیلی از نیکولتا پیردو است، به چاپ سوم رسید.

بر اساس فهرست این کتاب، "هذیان‌ها" دارای 8 سرفصل با عنوان سربرهنه، هورن (شیپوری) شب‌ها سر می‌رسید، پرنده‌ای در دوردست، پیش از آن‌که شروع شود، دست از آن شستم، فضای بسته، زمین پیر، ساکن، باز دوباره برای به پایان رسیدن است.

کتاب"هذیان‌ها"با ترجمه نشمیل مشتاق برگردانی از متن انگلیسی این اثر است که خود نویسنده آن را از زبان فرانسه به انگلیسی ترجمه کرده است. هریک از هشت بخش کتاب شاید پاره‌های باشند از یک کابوس بزرگ که مجموعه کلی را شکل می‌دهند. در این اثر نویسنده از روی عمد و به دلیلی که بر دوستدارانش پوشیده نیست، ساختاری نحوی نوشته‌ها را درهم‌ریخته و یا خلق اثری غیرمنسجم، به شیوه‌ای نوین از داستان‌نویسی دست یافته است.

گفتار جامع نیکولتاپیردو تحت عنوان "مکمل‌های آثار متعالی" پیرامون اثر حاضر و تحلیل موشکافانه‌اش که در انتهای این کتاب آمده است، خواننده را قادر می‌سازد دیدی بازتر به ویرانه‌هایی داشته باشد که نویسنده سعی در آفرینش آن داشته است.

کتاب"هذیان‌ها"در قالب 64 صفحه و با 1100 نسخه با قیمت 5500 تومان به چاپ رسیده است.

از سوی دیگر دو مجموعه داستان ایرانی با عناوین"یه دقیقه حرف نزن" و "بزهایی از بلور" در نشر چشمه منتشر شدند.

"یه دقیقه حرف نزن" عنوان مجموعه داستانی است از سارا جمال آبادی که بنا به اطلاعات فیپای کتاب، نویسنده‌ای است 34 ساله.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانید:"بابا شلوار طوسی‌اش را برمی‌دارد و نگاهش می‌کند، اما من از این شلوار پول برنداشتم، من از جیب شلوار مشکی‌اش پول برداشتم. وقتی رفته بود توی دستشویی، وقتی می‌خواستم شلوارش را آویزان کنم، وقتی سیما رفت توی آشپزخانه بشقاب بابا را روی میز بگذارد، همان موقع از توی جیبش پول برداشتم. می‌خواهم به بابا بگویم از این شلوارت پول برنداشتم اما بابا کمربند شلوار طوسی را بیرون می‌آورد..."

این کتاب در تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 7 هزار تومان منتشر شده است.

اما "بزهایی از بلور" نوشته علی چنگیزی است.

در پشت جلد این کتاب پاره‌ای از متن داستان را می‌خوانیم:"شب روی شهر افتاده بود. سمان بالاسر شهر آویزان بود، پفکی، پر چین و چروک؛ مثل شکم پیرزن‌ها.

صدای ناجور موتور ماشین سکوت کوچه را شکست. دورتادور کوچه، باغ بود و باغ‌ها پر از درخت‌های انار؛ شاخه‌های قناس و کج و کوله‌ انار از روی دیوارهای کوتاه کوچه بیرون افتاده بود؛ انگار دست خشک اسکلتی رو به آسمان، که سیاه می‌زد..." "بزهایی از بلور" در 1000 نسخه و با قیمت 6000 تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/