سرویس مد و لباس هنرآنلاین : دیوان عالی ایالات متحده موافقت کرده است تا موردی را که توسط "کمیسیون فرصت مساوی اشتغال" (EEOC) مطرح شده است، بررسی کند. این دعوی کمپانی "ابرکرومبی و فتچ" را متهم می‌کند که درخواست استخدام یک زن مسلمان را به خاطر پوشیدن روسری رد کرده است.

به گزارش گاردین، این مورد به سال 2008 برمی‌گردد که سامانتا الاف برای دریافت یک موقعیت شغلی در شعبه تولسا، اکلاهما، یک مصاحبه انجام داد و نمره بالایی از مصاحبه کننده گرفت، اما زمانی که مصاحبه کننده با مدیر منطقه خود در مورد روسری الاف صحبت کرد، این نمره به دلیل نمره مربوط به بخش "ظاهر و سبک پوشش" کاهش یافت.

کمپانی ابرکرومبی در دفاع از این موضوع ادعا می‌کند که پوشیدن روسری با نگاه سیاسی این کمپانی تعارض دارد و زمانی که مصاحبه‌کننده فرض کرده است الاف به دلایل مذهبی روسری پوشیده است، الاف اعلام نکرده که این کار سیاسی نیست، در نتیجه آنها نیازی نداشتند کار او را تسهیل کنند.

وکیل شرکت می‌گوید: این مسلم است که سامانتا الاف به کمپانی اطلاع نداد که اعتقادات مذهبی‌اش او را ملزم به پوشیدن روسری در زمان کار می‌کند. با وجود این بدیهی است که کارفرما باید توجه داشته باشد که گاه اعمال مذهبی یک متقاضی با الزامات اشتغال تعارض دارد.

EEOC با این دفاعیه مقابله کرده و گفته است این ادعا یک راه گریز برای فرار از تبعیض مذهبی ایجاد می‌کند. وکیل موسسه گفت: با این ادعا ممکن است کارفرما بر اساس شیوه‌هایی که به آن معتقد است در برابر یک متقاضی کار یا کارمند تبعیض قائل شود. تا زمانی که کارفرما شناخت واقعی از نیاز به تطابق دینی ندارد، یک پناهگاه مطمئن برای تبعیض مذهبی باز شده است.

این دومین بار است که EEOC دعوی خود را به دادگاه آورده و تابه حال دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده منطقه شمال اکلاهما به نفع EEOC رای داده است. با وجود این به نظر می‌رسد در دادگاه تجدید نظر این حکم به نفع ابرکرومبی تغییر کند.

انتهای پیام/