سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شهره لرستانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اعتقاد دارد جدی شدن بحث لباس و نگاه تازه به این عرصه جای بسی خوشحالی دارد. او با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت‌های جدید در این حوزه به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: خیلی خوشحالم که بحث لباس در کشور جدی می‌شود متاسفانه طراحی لباس در تلویزیون بیشتر شبیه به از سر باز کردن است یعنی همین که بازیگر چیزی بپوشد کافی است و اصلا بحث هنر در آن مطرح نیست.

او ادامه داد: متاسفانه در تلویزیون ایران هر طراحی که ارزان‌تر کار کند و صرفا کار را راه بیاندازد کافی است. این روش نیز عمدتا با انتخاب لباس از خانه بازیگران پیش می‌رود به همین خاطر اصلا نمی‌توان نام هنر روی آن گذاشت.

بازیگر فیلم " لیلی با من است" تصریح کرد: در تلویزیون و ساخت سریال‌ها به ندرت پیش می‌آید که به سراغ طراحان صاحب فکر بروند و بودجه و وقت کافی به این کار تخصیص داده شود. یک چنین نمونه‌هایی عمدتا کارهای تاریخی هستند و در سریال‌های روزمره کمتر چنین موردی پیش می‌آید.

لرستانی درباره لزوم قانون‌گذاری در حوزه طراحی لباس سینما و تلویزیون برای تاثیرگذاری بر جامعه اظهار کرد: در حال حاضر تمام کشورهای دنیا دوره‌های مد دارند و زمان‌هایی هست که به این مساله فکر می‌کنند. معتقدم اگر برنامه‌ریزی و الزامات قانونی در زمینه لباس انجام شود، از نظر روحی روی جامعه تاثیر می‌گذارد و رنگ جامعه از تیره به سمت روشن سوق پیدا می‌کند.

او افزود: بهتر است تعامل بین طراحان و بازیگران پر رنگ شود، زیرا این همکاری می‌تواند علاوه بر کمک به بازیگران باعث رشد و ارتقاء کار طراحان شود.

این بازیگر تصریح کرد: در تمام دنیا طراحان، افراد مشهور را دنبال می‌کنند و به آنها پیشنهاد پوشیدن آثارشان را می‌دهند. این حرکت باعث می‌شود که به نوعی آثار طراحان با استفاده از شهرت بازیگران تبلیغ شود لذا این تعامل باعث پررنگ شدن طراحان و خوش‌پوشی بازیگران می‌شود.

لرستانی با تاکید بر اینکه یک طراحی خوب باید بر عناصر زیبایی فرد تاکید داشته باشد گفت: یک طراحی خوب برای من مفاهیم مختلفی دارد. طراحی لباس مناسب می‌تواند با استفاده از رنگ شخصیت فرد را بازتاب بدهد. در واقع طراحی لباس نوعی کاراکتر‌سازی خوب است که تعامل خود فرد را می‌خواهد و برای تحقق آن طراح باید با مخاطب درباره کار صحبت کند.

او افزود: افراد سایز بزرگ جامعه در ایران برای یافتن لباس مناسب اغلب مشکل دارند. یعنی برای افراد با سایز بزرگ تنوع زیادی نیست اما برای افرادی که مناسب هستند تنوع زیادی وجود دارد لذا نیازمند یک مدیریت درست در زمینه طراحی هستیم.

این بازیگر گفت: معتقدم پتانسیل طراحی مد و لباس وجود دارد اما تنها برای افراد مانکن و اشخاص سایز بزرگ جامعه در این زمینه نادیده گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/