به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نکوداشت مرحوم استاد نامی پتگر چهارشنبه 16 مهر با حضور هادی سیف، دکتر بهنام کامرانی و مرسده لسانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. در این مراسم نیز فیلمی از زندگی این هنرمند برجسته معاصر به نمایش درخواهد آمد.

هم‌چنین نمایشگاهی از آثار، اسناد و عکس‌های استاد نامی پتگر چهارشنبه 16 مهر در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.

نامی پتگر در سال 1325 شمسی در تهران متولد شد و از همان اوان کودکی زیر نظر پدرش استاد علی‌اصغر پتگر به آموزش نقاشی پرداخت. اگرچه در آغاز در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل اشتغال داشت ولی پس از چندی موسیقی را رها کرد و به طور جدی به نقاشی روی آورد. وی چند بار به تحصیلات عالی در زمینه هنر پرداخت ولی پس از چندی با هر نوع آموزش آکادمیک دچار تعارض شد و آموزش سینه‌به‌سینه‌ی استاد و مطالعه گسترده و تحقیقاتی درباره زیباشناسی، نقاشی و تاریخ هنر را بر هر گونه آموزش دیگر ترجیح داد.

نامی پتگر در سال 1344 آتلیه و آموزشگاه آزاد طراحی و نقاشی مستقل خود را در تهران تأسیس کرد و به ادامه کار پدرش و عمویش استاد جعفر پتگر پرداخت. او سفرهایی به اروپا داشت و دانسته‌های هنری خود را افزایش داد و در نمایشگاه‌های متعددی شرکت جست. وی پس از انقلاب در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تدریش نمود و از سال 1376 با مهاجرت از تهران و زندگی هنرمندانه خود را در نوشهر در استان مازندران پی گرفت.

در آثار نقاشی و طراحی استاد پتگر همواره نگاه تغزلی و عارفانه با ترکیب‌بندی و رنگ‌پردازی‌های ویژه وجود داشت و در نقاشی‌های فیگوراتیو نیز جنبه‌های از تفکرات سمبولیک را ارائه می‌داد. نامی پتگر در سن 63 سالگی در 8 مرداد 1387 دار فانی را وداع گفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند چهارشنبه 16 مهر از ساعت 17 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گفتنی است نمایشگاه آثار، اسناد و عکس‌های استاد نامی پتگر نیز تا 25 مهر در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران ‌ پیش‌روی علاقمندان قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/