سرویس موسیقی هنرآنلاین: حسین علیشاپور خواننده در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است در جشنواره حافظ و موسیقی به اجرای برنامه بپردازیم.

این خواننده درباره این کنسرت افزود: این کنسرت 22 مهرماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران ساعت 21 برگزار می‌شود.

علیشاپور در ادامه بیان کرد: این کنسرت شامل دو بخش است که در ابتدا هرمز رحیمیان سخنرانی می‌کند سپس علی جهاندار و محمد آدینه محمدی (تار) به صحنه می‌روند.

این خواننده درباره بخش دوم تاکید کرد: همچنین در بخش دوم من به همراه کاوه شفیعی (سنتور) به اجرای برنامه می‌پردازیم که قرار است 30 دقیقه موسیقی برای مخاطبان اجرا کنیم.

حسین علیشاپور درباره این‌باره گفت: در این کنسرت چند بیت شعر از حافظ را در آواز اصفهان اجرا می‌کنیم. بخشی از این کنسرت به بداهه‌نوازی، بداهه‌خوانی و تک‌نوازی اختصاص دارد.

قیمت بیلت‌های این کنسرت 30 هزار تومان است.

جشنواره حافظ و موسیقی با مدیریت هنری امیر عباس ستایشگر اواخر مهرماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

علی جهاندار در سال ۱۳۲۷ در روستای شمام از توابع رستم‌آباد شهرستان رودبار به دنیا آمد. علی جهاندار در سال 1362 به واسطه محمد موسوی، نوازنده نامدار نی به استاد محمدرضا شجریان معرفی می‌شود و تا سال 1368 ردیف‌های مقدماتی و دوره عالی آواز را نزد شجریان می‌گذراند.جهاندار در سال 68 نخستین آلبوم موسیقی خود را با عنوان صبح مشتاقان به آهنگسازی پرویز مشکاتیان به بازار موسیقی عرصه کرد. آلبومی که شجریان در بروشور آن با خوشنویسی زیبایی از جهاندار و صدایش یاد کرد.مدتی بعد او دومین آلبومش را با همکاری سعید فرج پوری و با عنوان نقش پندار روانه بازار موسیقی کرد. در سال ۸۷ جهاندار آلبوم دختر گلفروش با نواپردازی استاد سید حسن کسایی منتشر کرد. سپس آلبوم های دیگری چون ساکن جان با حسین پرنیا و صورتگر نقاش به آهنگسازی محمد جواد ضرابیان را روانه بازار موسیقی کرد.

حسین علیشاپور نیز از سال 1371 و پس از ورود به دانشگاه از محضر اساتیدی چون صدیق تعریف، رضوی سروستانی، محسن کرامتی، منوچهر همایون‌پور، حسین عمومی بهره گرفت. او برای شناساندن موسیقی ایرانی به کشورهای عراق، ترکیه، بحرین، ازبکستان، روسیه، هندوستان، انگلستان، فرانسه، بلژیک، مجارستان سفر کرده و به اجرای برنامه پرداخته است.

او همچنین در سال 1390 همراه با استاد کیهان کلهر در کشورهای انگلیس (فستیوال جاز لندن)، فرانسه، مجارستان و بلژیک به اجرای برنامه پرداخته است.