سرویس تئاتر هنرآنلاین: مائده طهماسبی بازیگر شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما که این روزها به همراه همسرش فرهاد آئیش مشغول بازی در دو پروژه تلویزیونی هستند و به همین خاطر کمتر می‌توان آنها را در سالن‌های تئاتر دید، درباره آخرین فعالیت‌های تئاتری خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: در حال حاضر به خاطر محدودیت‌هایی که به دلیل بازسازی در تئاتر شهر به وجود آمده و کمبود سالن، امکان و شرایط اجرای دو، سه نمایشنامه از نوشته‌های آقای آئیش که دوست داشتیم روی صحنه ببریم، مهیا نیست. ضمن اینکه هر دو نفرمان این روزها درگیر دو پروژه تلویزیونی هستیم.

طهماسبی درباره نمایشنامه‌هایی که قرار بود اجرا کنند، توضیح داد: یکی از نمایش‌هایی که آقای آئیش در نظر گرفته بودند برای اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر بود و دو نمایشنامه دیگر هم برای سالن‌های کوچک‌تر این مجموعه در نظر گرفته بودند که به خاطر بازسازی بعید می‌دانم امکان اجرای آن‌ها حداقل در سال جاری ممکن بشود.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما افزود: البته من فکر می‌کنم که اگر خودمان آمادگی کار تئاتر را داشته باشیم، سالن در اختیار ما قرار می‌دهند، اما واقعا بستگی دارد که چه سالنی در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانم بگویم که چه کاری را دست می‌گیریم. ولی در مجموع در حال حاضر دو نمایشنامه "خدای کشتار" نوشته یاسمینا رضا را که آقای آئیش آن را بازنویسی کرده و به نوعی ایرانیزه کردند و همچنین نمایشنامه "مکبث" را نیز که باز هم توسط آقای آئیش بازنویسی‌شده برای اجرا آماده داریم.

طهماسبی همچنین درباره بازتولید آثار موفق سال‌های پیش خود و فرهاد آئیش نیز گفت: شخصا دلم می‌خواهد اول نمایشنامه "چمدان" را که حدود دو دهه پیش در تهران توسط آقای آئیش اجرا شد و شاید خیلی‌ها آن را ندیده باشند و بعد از آن هم نمایشنامه "شام آخر" را اجرا کنم، اما تمام این‌ها تا زمانی‌که درگیر پروژه‌های تصویری هستیم امکان‌پذیر نخواهد بود.

نمایشنامه "تقصیر" از نوشته‌های معروف فرهاد آئیش این روزها با کارگردانی حسین کشفی‌اصل در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه است.

انتهای پیام/