به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران مسجدجامعی پس از دیدن تمامی آثار این نمایشگاه که در گالری‌های فرهنگسرای نیاوران دایر است در صحبت‌هایی گفت: روایت غزه تلخ است. این تلخ بودن همیشه در رفتار رژیم صهیونیستی وجود داشته است. این بار برخورد این رژیم با کودکان غزه بسیار تلخ بود و همین موجب شد تا رفتار این رژیم در میان رسانه‌ها بازتابی گسترده داشته باشد، البته برخی از رسانه‌های رسمی جهان از موضوع غزه فرار می‌کردند.

وی ادامه داد:‌ انعکاس این اخبار در بسیاری از رسانه‌های جهان موجب تاثیر بسیاری در حوزه کشورهای غیر مسلمان و به ویژه غیر عرب زبان شد و شاید اسرائیل در این سال‌ها هیچ‌گاه چنین مشکلی را نداشت.

عضو شورای شهر تهران درباره این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه "رهایی" با زبان حجم و تصویر و ویدئو آرت قالب‌های هنری تازه‌ای را بیان کرده است. در بعضی از این آثار صورتی تکراری از روایت وقایع فلسطین وجود دارد، اما حدود 10 اثر بیانی تازه را از وقایع غزه روایت می‌کند. این بیان به نظر من هنرمندانه و تاثیرگذار بود. بعضی از آثار معانی و مفاهیم را از وقایع غزه گرفته و عامیانه کرده تا پیامی صلح دوستانه و انسان دوستانه ارائه دهد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این نمایشگاه نشان دهنده بلوغ فکری و فرهنگی و هنری در کشور ماست. صورت‌های تازه هنر همیشه مطلوب است. مهمترین وجه این نمایشگاه دیدگاه ضد جنگ و انسانی است، این پیام ریشه در فطرت انسان و همه ادیان دارد.

مسجدجامعی درباره پیامی که از آثار این نمایشگاه گرفته، اظهار کرد: ‌ما اینجا از هنرمندان کلی پیام گرفتیم. چند سال پیش ما نمایشگاهی گذاشتیم درباره فلسطین و آثار هنرمندان شاخص را درباره فلسطین فراهم کردیم. اخیرا هم موزه فلسطین هم نمایشگاهی گردآوری کرده بود. اما نمایشگاه "رهایی" بسیار فراتر از آن نمایشگاه‌هاست. با دیدن این نمایشگاه به ضرورت مبحث دیپلماسی فرهنگی بیشتر پی می‌بریم.

وی با اشاره به لزوم نمایش این آثار در کشورهای دیگر اظهار کرد:‌ ما می‌توانیم چنین نمایشگاه‌هایی را در کشورهای دیگر هم داشته باشیم. البته فضای این نمایشگاه بهتر است در کشورهایی نمایش داده شود که با هنر جدید آشناترند؛ یعنی انتخاب کشور مقصد برای چنین نمایشگاهی بسیار مهم است.

مسجدجامعی در پایان اظهار داشت:‌ برای تداوم این نمایشگاه بهتر است با موزه فلسطین صحبت شود تا بخشی از آثار این نمایشگاه برای نمایش دائمی در اختیار این موزه قرار گیرد.

گفتنی است نمایشگاه آثار تجسمی "رهایی" با موضوع غزه توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران برپا شده و علاقمندان می‌توانند تا روز 21 مهر در گالری‌های فرهنگسرای نیاوران از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/