به گزارش هنرآنلاین ، همزمان با پنج‌سالگی خانه هنر (آرت سنتر) شریعتی، مرکز دوم آرت سنتر در دزاشیب با برگزاری نمایشگاه مرور آثار زنده‌یاد هانیبال الخاص از پیشگامان هنر مدرن ایران گشایش می‌یابد و مجموعه دیگری برای نمایش آثار تجسمی فراهم می‌شود.

بزرگداشت و نمایشگاه هانیبال الخاص، هنرمند تاثیرگذار معاصر آغازگر فعالیت خانه هنر دزاشیب در باغ انجمن خوشنویسان ایران است که در این نمایشگاه 60 اثر از دوره‌های مختلف فعالیت هنری الخاص به نمایش گذاشته می‌شود.

خانه هنر (Art Center) شریعتی در ادامه راه‌اندازی گالری ملک و گالری پاسارگاد، مهرماه سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرد و در طول پنج سال نمایشگاه‌هایی را از آثار پیشگامان هنر مدرن ایران و هنرمندان شاخص از جمله فرامرز پیل‌آرام، محمد احصایی، جعفر روحبخش، مارکو گریگوریان، جمال بخش‌پور، جواد بختیاری و ... به همراه نمایشگاه‌های گروهی هنرمندان نسل‌های مختلف و هنرمندان جوان برگزار کرده و در عرضه فرهنگ و هنر و اقتصادهنر موثر بوده است و امسال در پنج سالگی خانه هنر شریعتی، 18مهرماه جاری آرت سنتر دزاشیب در باغ انجمن خوشنویسان ایران آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاه آثار هانیبال الخاص به عنوان نخستین برنامه آرت سنتر دزاشیب جمعه 18 مهرماه ساعت 16 افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان تا 27 آبان ماه می‌توانند آثار الخاص را در این مجموعه به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران دیدن کنند.

هانیبال الخاص نقاش، مدرس هنری، مترجم و نویسنده و از پیشگامان هنر مدرن ایران سال 1309 در کرمانشاه متولد شد و در 23 شهریور 1389 در کالیفرنیای آمریکا دار فانی را وداع گفت. الخاص یکی از مهمترین ارکان آموزش هنر در ایران است و بسیاری از استادان هنر و نقاشان شاگرد او بوده‌اند. هانیبال الخاص با ادبیات بومی و فرهنگ ایرانی بسیار آشنا بود و آثارش مملو از بهره‌های ادبی ایران بود و همگامی هنر و ادبیات و شعر در بسیاری از آثارش مشهود است.

هانیبال الخاص بیش از 100 نمایشگاه اختصاصی و بیش از 200 نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا، آمریکا و استرالیا برپا داشته است. الخاص مدرس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه مانتیلسو آمریکا و دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گالری گیل گمش بود. تالیف چند کتاب آموزشی هنر و طراحی و جلد ده‌ها کتاب نیز از جمله آثار الخاص است.

انتهای پیام/