به گزارش هنرآنلاین ؛ دو نمایش این هفته در تالارهای اصلی و چهارسو مجموعه تئاتر شهر میزبان دوستداران تئاتر هستند.

در تالار اصلی نمایش "ملاقات بانوی سالخورده" نوشته فردریش دورنمات به کارگردانی هادی حجازی‌فر و بازی صادق ملکی، آرش فلاحت‌پیشه، پریناز لطف‌اللهی، فرهاد تفرشی، علیرضا مدنی، محمد بابایی، امیر ذکی‌پور، محمد عسکری، مینا درودیان، مینا شجاعیان، محمد روشنی، حسن زارع و بهناز نادری، ساعت 19 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 20هزار تومان پذیرای تماشاگران تئاتر خواهد بود.

در تالار چهارسو نیز نمایش "فرجام سفر طولانی طوبی" نوشته علیرضا نادری و کارگردانی سید محسن حسن زاده ساعت 19 با مدت زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان به صحنه می رود. (به ترتیب حروف الفبا) محسن آقا حسنی،‌ زینب آهنگ، حسن اردستانی،‌ زکیه بهبهانی،‌ محمد جواد پیروزی،‌ مهدی جوانمرد،‌ مصطفی چالوک،‌ سید محسن حسن زاده،‌ فائزه حسینی،‌ الهام سادات رسولی، سمیه زینلی، احمد سلیمانی،‌ زینب طاهری،‌ محمد کربلایی،‌ سید حمید لاجوردی،‌ صدیقه مشایخی،‌ مهدی نیک روش،‌ سید جواد هاشمی نژاد،‌ آزاده سلمانی، نرگس نایینی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دعوت کارگردان "ملاقات بانوی سالخورده" از جامعه تئاتر عروسکی

کارگردان نمایش "ملاقات بانوی سالخورده" با اشاره به استقبال خوب تماشاگران از این اثر نمایشی بیان کرد: استقبال مخاطبان غیر حرفه ای تئاتر از یک نمایش عروسکی زنده فراتر از انتظار ما بود.

هادی حجازی‌فر با بیان این مطلب افزود: از زمانی که این اثر نمایشی را در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی به صحنه بردیم و بعد از آن با همت دبیر جشنواره و رییس مجموعه تئاتر شهر به ما اعلام شد که نمایش را در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه ببریم تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا تمام اشکالات و ایراداتی که به کار وارد است هرچه زودتر مرتفع شود و ما اثر بهتری را به مخاطبان فهیم تئاتر ارائه دهیم.

او ادامه داد: خوشبختانه در همین چند روز کوتاهی که از اجرای نمایش می گذرد مخاطبان که اغلب تماشاگران غیرحرفه‌ای تئاتر هستند بازخوردهای خوبی از این اثر عروسکی زنده دریافت کردند و این به نظر من یک حسن بسیار بزرگ برای یک اثر نمایشی با این محتواست که توانسته رضایت نسبی مخاطبان را فراهم آورد.

کارگردان نمایش عروسکی زنده "ملاقات بانوی سالخورده" در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: تعدادی از دوستان هنرمندم به من قبل از اجرای این نمایش پیشنهاد داده بودند که از عروسک برای اجرای همه شخصیت‌ها روی صحنه استفاده کنم اما من این کار را نکردم چراکه معتقدم در آن صورت تمامی اثر معطوف به اجرای تکنیک می‌شد و روح قصه نمایشنامه از بین می‌رفت به همین جهت آنچه تماشاگر از اجرای عروسکی نمایشنامه ارزشمند "ملاقات بانوی سالخورده" درونمات می‌بیند اثری زنده است که توسط بازیگران و بازی دهندگان بیشتر به موقعیت توجه کرده تا تکنیک. به نوعی می توان گفت ما موقعیت نمایشنامه را عروسکی کردیم.

حجازی‌فر گفت: به اعتقاد من این اثر نمایشی می تواند مورد توجه هنرمندان فعال تئاتر عروسکی نیز قرار گیرد چرا که من و گروه به سهم خود تلاش کردیم در این عرصه موقعیت های جدیدی را تجربه کنیم. کما اینکه در همان زمان اجرای جشنواره نیز خانم مرضیه برومند به عنوان یک کارگردان پیشکسوت نمایش های عروسکی روی این اثر نگاه مثبتی داشتند و ما نیز بر اساس این نگاه ارزشمند تلاش کردیم با استفاده از راهنمایی ها و نکته های که گفته شد اثر قابل قبولی را به مخاطب ارائه دهیم.

او تصریح کرد: من و گروه اجرایی همچنان منتظر شنیدن و دریافت نظرات هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر عروسکی و منتقدان هستیم که بتوانیم با استفاده از نظرات آنها کیفیت کار را ارتقا دهیم و من همین جا از جامعه شریف تئاتر عروسکی دعوت می کنم که با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر ما را از راهنمایی های ارزنده خود بهره مند کنند.

نمایش "ملاقات بانوی سالخورده" نوشته فردریش دورنمات به کارگردانی هادی حجازی‌فر و بازی صادق ملکی، آرش فلاحت پیشه، پریناز لطف‌اللهی، فرهاد تفرشی، علیرضا مدنی، محمد بابایی، امیر ذکی‌پور، محمد عسکری، مینا درودیان، مینا شجاعیان، محمد روشنی، حسن زارع و بهناز نادری ساعت 19 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزارتومان پذیرای تماشاگران تئاتر خواهد بود.

انتهای پیام/