سرویس سینمایی هنرآنلاین ، طی مراسمی شب گذشته بیست و هشتمین جشنواره بین المللی کودک ونوجوان در سالن کوثر اصفهان افتتاح شد. در این جشن که با همراهی هنرمندان و مدیران سینمایی بود، چند اتفاق خوب باعث شد تا روند جشنواره نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر برگزار شود. ابتدا نظمی بود که در کل سالن حاکم بود و بر خلاف سال‌های گذشته همه حضار با در دست داشتن بلیت‌های مراسم بروی صندلی‌هایی که از قبل روی آن‌ها شماره گذاری شده بود، نشستند و هیچ کدام از اهالی سینما ایستاده مراسم را تماشا نکردند.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از پنج شنبه شب برای برگزاری این مراسم در اصفهان حضور داشت، سخنرانی خود را در این مراسم اینگونه آغاز کرد که در این دوره تلاش می‌کنیم تا این جشنواره را به مردم هنردوست و فرهنگ دوست اصفهان بسپاریم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به وضعیت امروزی سینما اشاره کرد و گفت: خوشحال هستم که وضعیت سینما از بحران‌های سنگین خارج شده و سالن‌های سینما با افزایش صدرصدی فروش فیلم‌ها روبرو هستند. این‌ها اتفاقات خوشایندی است که مسیر آینده را برای ما که بار سنگینی بر دوش داریم، راحت‌تر می‌کند.

ایوبی سپس خطاب به استاندار و شهردار اصفهان بیان کرد: در حال حاضر بخش خصوصی در حوزه ساخت سالن سینما وارد گود شده و اکنون ۸۰ سالن در حال ساخت است. کمک کنید سالن‌های درخوری برای استان اصفهان ساخته شود. فکر می‌کنم اصفهان با تشویق شما می‌تواند در این زمینه نمونه باشد.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به صحبت‌های شهردار اصفهان گفت: امیدوارم شما که دغدغه فرهنگ دارید در عرصه ساخت فیلم‌های بلند سینمایی هم وارد میدان شوید و من همین‌جا قول می‌دهم که هر اندازه استان اصفهان در این زمینه هزینه کرد، به‌‌ همان اندازه نیز به آن‌ها کمک مالی کنم.

ایوبی در پایان سخنانش از واگذاری بخش‌هایی از مدیریت جشنواره به مدیران شهر اصفهان اظهار کرد: خوشحال هستیم همان‌طور که اصفهان شناسنامه فرهنگی و هنری ایران اسلامی است، مسئولان این شهر جشنواره کودک را دارای جایگاه بلندی در این فرهنگ می‌دانند و برای آن تلاش بی‌وقفه‌ای می‌کنند. همین دغدغه باعث شده است که این جشنواره به مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان تبدیل شود و مدیران نیز به آن ببالند. ما نیز می‌کوشیم که بخشی از مدیریت جشنواره را به مسئولان شهر اصفهان واگذار کنیم.

دکور مراسم افتتاحیه نسبت به سال‌های گذشته با هزینه کمتری ساخته شده بود که پروانه‌ها در اطراف سن دیده می‌شدند و کودکان ثابت بر روی دوربین فیلمبرداری نشسته و اطراف سن تزئین شده بودند. طبق برنامه ریزی قبلی به نظر می‌رسید، سخنرانی‌ها کوتاه بود چرا که هر مدیری خیلی کوتاه به سخنرانی می‌پرداخت و بعد درلابه لای صحبت‌ها نماآهنگ‌های شاد کودک و نوجوان پخش می‌شد.

در ادامه مراسم مهدی مسعودشاهی دبیر این دوره جشنواره نیز به سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: برای رشد و تعالی استعدادهای سینمای کودک و نوجوان درصدد هستیم تا تشکل خیرین سینمای کودک را راه‌اندازی کنیم تا در آینده بستری مناسب برای رشد نسل جدید وجود داشته باشد.

مسعودشاهی در ادامه بیان کرد: بچه‌ها سکان‌داران آینده ایران اسلامی هستند. امیدوارم برگزاری جشنواره کودک مقدمه‌ای باشد تا بتوانیم تشکل خیران سینمای کودک و نوجوان را راه‌اندازی کنیم که می‌تواند باعث رشد این نسل در سال‌های آینده شود.

در ادامه و در بخشی از مراسم که اجرا آن را صبا راد بر عهده داشت سه کودک اصفهانی موسیقی زیبایی را با تصاویری از زاینده‌رود نواختند و با تشویق حاضران روبرو شدند.

سپس سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شهردار اصفهان هم به سخنرانی پرداخت و گفت: تا کنون نزدیک به یک میلیارد تومان برای فیلمسازی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کردیم که حاصل آن حدود ۵۰ فیلم تولید شده در اصفهان است. در این جشنواره نیز رقابت ۱۳ اثر از فیلمسازان شهر اصفهان حضور دارند.

در ادامه این مراسم و بعد از سخنان کوتاه شهردار اصفهان، برگزیدگان بخش مواد تبلیغی فیلم‌ها و همچنین برگزیدگان بخش فیلمنامه معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

محمدرضا جعفری‌جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مسعود کرامتی، گوهر خیراندیش، حسین محجوب، حسین یاری، غلامرضا آزادی و برخی از مدیران و مسئولان استان اصفهان از جمله حاضران در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان بودند. انتهای پیام/