به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، پنجمین دوره جشنواره کودک، شهر، هنر با استقبال پرشمار کودکان 11 مهر 1393 در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

این جشنواره به مدت یک روز و با حضور شمار بسیاری از کودکان برگزار شد. کودکانِ حاضر در این جشنواره به همراه والدینشان به نیاوران آمده بودند تا به نقاشی کردن بر روی کاشی بپردازند و این هنر اصیل ایرانی را پاس دارند.

این جشنواره با هدف حفظ و احیا و همچنین ترویج هنر اصیل کاشی‌کاری ایرانی از سوی خانه سرامیک فرزانه و با همکاری بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شد.

حسین‌ معمارپور مدیرعامل خانه سرامیک فرزانه در این خصوص گفت: هنر کاشی‌کاری ایرانی با عنوان یک هنر قدیمی و اصیل همواره مورد توجه ما بوده است و به همین خاطر تلاش کردیم در سال‌های اخیر با برگزاری چنین جشنواره‌ای این هنر ایرانی را زنده نگاه داریم.

وی ادامه داد: حضور کودکان در این جشنواره سبب می‌شود تا آنها به هنر شهری حساس شوند زیرا آثار آنها وقتی که به اتمام می‌رسد، در یک سازه شهری جانمایی می‌شود و به همین خاطر آنها نسبت به هنر شهری خود دغدغه پیدا می‌کنند.

معمارپور اظهار کرد: کلیه عواید حاصل از این جشنواره صرف امور فرهنگی در استان‌های محروم می‌شود و بدین ترتیب حس نوع‌دوستی در کودکان احیا خواهد شد.

مدیرعامل خانه سرامیک فرزانه در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا کودکان را از هم اکنون وارد عرصه هنر کنیم تا با پرورش دادن آنها شاهد ظهور و بروز هنرمندانی ارزشمند در آینده‌ی ایران باشیم.

گفتنی است در این جشنواره با حضور کودکان قطعاتی با سرامیک نقاشی شد و قرار است این قطعات پس از آماده‎سازی نهایی، در مکانی در شهرهای تهران و اگزبرگ آلمان به صورت دائمی بر روی سازه‎هایی نمادین نصب شوند.

پنجمین دوره جشنواره کودک، شهر، هنر جمعه 11 مهر 1393 از ساعت 10 صبح در فرهنگسرای نیاوران آغاز شد و تا ساعت 20 ادامه داشت.

انتهای پیام/