به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره فیلم کوتاه تهران با همکاری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای از آثار کوتاه، ارزشمند و کمتر دیده شده فیلم‌سازان صاحب سبک سینمای ایران را که مخاطبان سینما و به ویژه نسل‌های جدید امکان تماشای آن‌ها را بر روی پرده سینما نداشته‌اند، به نمایش می‌گذارد.

با توجه به اینکه تمامی این آثار به صورت کوتاه تولید شده و جزو اولین ساخته‌های فیلم‌سازان اشاره شده هستند و زمان تولید آن‌ها به مراحل اولیه رشد این هنرمندان در سینما برمی‌گردد، فرصت‌های نمایش محدودی در اختیار داشته و کمتر در معرض قضاوت کارشناسان، هنرمندان ، اهالی رسانه و مخاطبان قرار گرفته‌اند. بنابراین، این بخش از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران علی رغم کهن بودن تولیدات خود، می‌تواند مثل سایر بخش‌های این رویداد برای مخاطبان طراوت و تازگی داشته باشد. قطعا رویارویی با اولین اثر یک استاد سینما می‌تواند جذاب و حاوی نکات ارزشمندی باشد.

همچنین امکان بررسی چگونگی رشد یک فیلمساز و مولفه‌های تکرار شونده آثارش که هویت سینمایی وی را ساخته، در حد قیاس اثر اول با آثار متاخرش که دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر است، فراهم شده است این فیلم‌ها در یکی از بخش‌های جنبی و غیر رقابتی جشنواره به نمایش درمی آیند و پس از سال‌ها در این رویداد تصاویری از فیلم‌های شاپور قریب خالق "هفت‌تیرهای چوبی" و سهراب شهید ثالث خالق "طبیعت بی‌جان" از فیلم‌سازان مطرح نسل اول سینما و بنیان‌گذاران موج نوی سینمای ایران در اواخر دهه پنجاه، نورالدین زرین‌کلک پدر پویانمایی ایران، فرشید مثقالی تصویرگر مطرح کتاب‌های کودکان و نوجوانان و برنده جایزه هانس کریستیان آندرسن، علی اکبر صادقی نقاش تصویرگر و انیماتور مطرح ایران بر پرده سینمای پردیس ملت نقش می‌بندد.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از 22 تا 27 مهر ماه سال جاری در پردیس سینمای ملت برگزار می شود.