سرویس موسیقی هنرآنلاین: غلامعلی پورعطایی پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان که به علت بیماری عفونت ریه و سنگ صفرا در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری بود، امروز شنبه ۱۲ مهرماه دار فانی را وداع گفت.

غلامعلی پورعطایی متولد سال ۱۳۲۰ و بازنشسته آموزش و پرورش بود. در اوان جوانی و در سال ۱۳۴۴ به سبب شهرت در نوازندگی و خوانندگی به تهران دعوت می‌گردد تا در تالار رودکی، مجامع هنری و سفارتخانه‌های اروپایی و رادیو و تلویزیون، همراه با گروه هنرهای آیینی، سنتی و حرکات موزون به سرپرستی هنرمند برجسته هنرهای آیینی محمدفاروق کیانی‌پور و دیگر هنرآفرینان میراث کهنسال به اجرای برنامه بپردازد که بسیار مورد اقبال واقع شد.

شهرت وی در این زمان تا بدانجا رسید که ضمن سفر به سراسر ایران، برای اجرای برنامه در کشورهای گوناگون از وی دعوت به عمل می‌آید.

وی همچنین در بیش از ۱۸ فیلم و سریال به کارگردانی افرادی چون واروژ کریم مسیحی، بهرام بیضایی ایفا نقش نموده‌است.

شرکت در مراسم شاهنامه خوانی با دوتار چون جنگ هفت لشکر، داستان سیاوش، داستان بیژن و منیژه، جنگ کُک کوه زاد (قلعه‌ای در تربت جام به نام قلعه گگ) از دیگر فعالیت‌های وی است.

قطعه "نوایی نوایی" از آثار به یاد ماندنی وی هست.

لازم به ذکر است غلامعلی پورعطایی همزمان با میلاد امام رضا (ع) و به دستور حسن روحانی رئیس جمهور در بخش وی ای پی بیمارستان امام رضا (ع) بستری شد و روز گذشته نیز علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، سید عباس عظیمی را برای رسیدگی به وضعیت این هنرمند برجسته موسیقی نواحی به مشهد اعزام کرده بود.

انتهای پیام/