سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین : امیرحسن چهلتن به هنرآنلاین گفت: از 3،4 سال پیش 13 کتاب در انتظار مجوز دارم که 10 تای آنها کتاب‌های تجدید چاپ است و 3 کتاب هم در انتظار مجوز چاپ اول هستند.

او گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 84 گفته تمام مجوزهای کتاب‌های تجدید چاپ یا به اصطلاح بازنشرم باطل است و باید دوباره برای آنها مجوز بگیرم. اما اخیرا از ناشر خواسته شده تا دوباره نمونه آثارم فرستاده شود و مورد بررسی قرار بگیرد و ما همچنان در انتظار خبریم.

چهلتن تشریح کرد: 3 اثر از مجموع 13 کتاب، کارهای جدید هستند. البته باز هم کار جدید دارم اما ترجیح دادم که اقدامی نکنم چرا که به نظرم کار بیهوده‌ای خواهد بود.

او گفت: از اردیبهشت‌ماه سال 1384 کتابی از من منتشر نشده و آخرین کتابی هم که از من چاپ شده است به همان سال بازمی‌گردد.

چهلتن ادامه داد: در چند سال اول اجازه باز نشر آثارم را هم داشتم اما همان‌طور که گفتم از سال 84 مجوزهای آثارم تا به امروز باطل شده است و جواب درخوری هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت مبنی بر چرایی آن نشنیده‌ام.

چهلتن گفت: حتی گفتند یکی از کتاب‌هایم با تغییرات و اصلاحاتی مجوز می‌گیرد و ما این اصلاحات را پذیرفتیم ولی باز هم خبری نشد.

امیر حسن چهلتن در پاسخ به این سوال هنرآنلاین که با این وصف چگونه گذران می‌کنید، گفت: سوال همین است. چرا مسئولان نمی‌اندیشند که ما چطور باید زندگی کنیم؟ وقتی ممر درآمد یک نویسنده را قطع می‌کنند آن نویسنده چگونه باید مشکلات معیشتی خودش را حل کند؟ من این سوال را از یکی از مسئولان پرسیدم. پرسیدم من بعد از این همه سال کار نوشتن چطور می‌توانم تغییر حرفه بدهم؟

چهلتن ادامه داد: مثل این می‌ماند که جلوی مغازه یک نجاری را تیغه بکشند یا مطب یک پزشک را بی‌هیچ دلیلی پلمپ کنند؟ یک نویسنده با درآمد حاصل از چاپ آثارش گذران می‌کند و حالا وقتی ممر درآمد او را قطع می‌کنند باید چه کند؟

انتهای پیام/