به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این نمایش؛ علیرضا کوه‌فر مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا، از آغاز اجرای نخستین نمایش این مرکز پس از افتتاح رسمی خبر داد و گفت: "فصل شیدایی" عنوان نمایشی است که اجرای آن از شب گذشته دوشنبه 31 شهریور همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرکرد آغاز شده و ترکیبی از نمایش‌های میدانی و چند رسانه‌ای است که به مناسبت این هفته، 10 شب اجرا خواهد داشت.

او افزود: تیم اجرایی ما از اول شهریور مشغول ساخت دکورها و جلوه‌های ویژه میدانی کار بودند و کارگردان با 80 نفر هنرور آیتم‌های نمایشی را تمرین کرده است. در این نمایش پرده‌ای به ارتفاع 8 متر و طول 40 متر داریم که تصاویر سه بعدی روی آن پخش می‌شود. نمایش ما از ولادت حضرت آدم تا رویدادهایی چون بعثت پیامبر اسلام، واقعه غدیر، شهادت امام حسین (ع) و ماجرای کربلا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در برمی‌گیرد و نهایتا به ظهور آقا امام زمان (عج) ختم می‌شود.

مدیر مرکز مُهنا ادامه داد: ما هر شب میزبان چهار هزار نفر از مردم هستیم و از جمله برنامه‌های جنبی این اجرا، اهدای بسته‌های فرهنگی به مردم و امکان بازدید آنها از غرفه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغاتی در قالب یک نمایشگاه است و هر شب مردم پس از قامه نماز مغرب، برای تماشای نمایش به سالن می‌آیند.

او تأکید کرد: ما تبلیغات این اثر را پیش از این در سطح شهرکرد و شهرهای اطراف، به صورت نصب بنر و پوستر و برنامه‌های شبکه‌های استانی انجام داده‌ایم.

کوهفر یادآور شد: این نمایش 90 دقیقه‌ای ساعت 19 آغاز می‌شود و در 20:30 به پایان می‌رسد و به طور کلی هر شب 150 نفر درگیر اجرای آن هستند. بازیگران اصلی ما 5، 6 نفر هستند و برای 75 نقش دیگر از جوانان تئاتر استان استفاده کرده‌ایم؛ البته نمی‌شود به آنها به عنوان سیاه لشگر نگاه کرد و اکثرا بچه‌های علاقه‌مند به تئاتر هستند. ضمن اینکه از 70 سرباز نیز برای اجرای آیتم دفاع مقدس و مانور نظامی استفاده می‌کنیم.

او در تشریح جزئیات بیشتر گفت: در این نمایش تماشاچی‌ها در محوطه‌ای باز می‌نشینند و روبروی آنها پرده نمایشی و سمت راستشان دکور دیگری است که آیتم جنگ و جبهه در آن اجرا می‌شود. سن اصلی چیزی در حدود 1200 متر مربع و بخش مربوط به جنگ هم سه هزار متر مربع است که هر شب 70 انفجار و شلیک ادوات نظامی در آن صورت می‌گیرد.

مجری طرح نمایش "فصل شیدایی" با بیان اینکه مردم در یک محوطه بیابانی و زیر سقف آسمان به تماشای نمایش می‌نشینند، عوامل آن را اینطور معرفی کرد: طراح و کارگردان نمایش سعید اسماعیلی است و مدیر نورپردازی ما مصطفی بافرونی است که آخرین کار او پروژه "محمدرسول الله" مجید مجیدی بود. جلوه‌های ویژه میدانی با رضا ترکمان است. طراح صحنه آنه محمدمیری، مدیر صدابرداری علی اسماعیلی، مدیر تولید و برنامه ریز محمد نیاکان است.

کوهفر راوی و نویسنده این نمایش را رسالت بوذری معرفی و تأکید کرد: از وقتی مرکز مهنا افتتاح شد، این اولین کار این مرکز است. گرچه گروه ما قبلا در استان‌های مختلف از جمله اهواز، گرگان، بهبهان، شوش دانیال و... "ستاره صبح" را اجرا کرد. در میدان امام حسین (ع) نیز "آوای نور" را اجرا کردیم اما "فصل شیدایی" نخستین خروجی مُهنا پس از افتتاح رسمی این مرکز است.

او در پایان اعلام کرد: مرکز مُهنا وابسته به سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و بودجه کارهای استانی را از اوج تأمین می‌کنیم. گرچه همواره به پشتیبانی ارگان‌ها در استان‌ها نیز نیاز داریم و در شهرکرد سپاه حضرت قمر بنی هاشم استان چهارمحال و بختیاری و ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از ما پشتیانی کرده‌اند.

انتهای پیام/