به گزارش هنرآنلاین ، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با ستاد خبری ششمین سمپوزیون مسجمه‌سازی تهران با تاکید بر اینکه هنر مجسمه‌سازی همواره فرصتی برای هنرمندان معاصر بوده تا توان هنری‌شان را برای آیندگان به جای گذارند، تصریح کرد: با برگزاری این نمایشگاه، فرصت مطالعه، اندیشه و تفکر برای نسل جویای هنر فراهم می‌شود از همین رو برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از سوی اعضای شورای شهر همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در واکنش به این خبر که مجسمه‌های شرکت کرده در ششمین سمپوزیوم مجسمه در یک بوستان شهر تهران به صورت تخصصی جانمایی می‌شوند نیز گفت: گردهم‌آیی این آثار هنری به صورت یک جا در یکی از بوستان‌های تهران، گام اثرگذاری در جهت ترویج فعالیت‌های فرهنگی است که می‌تواند منجر به رونق بازار کارهای هنری به ویژه مجسمه‌سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه نصب مجسمه‌ها می‌تواند در اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز تاثیر مثبتی داشته باشد، افزود: اگر این مجسمه‌ها با شرح کامل از روند تهیه و ساخت‌شان در بوستان‌ها نصب شوند، ‌فرصتی برای مطالعه و اندیشه فراهم می‌کنند و در نتیجه کودکان و نوجوانان را برای کنکاش در عمق هنر هدایت می‌کنند.

طلایی گام برداشتن سازمان‌ها درجهت تقویت حوزه‌های مختلف هنر به ویژه مجسمه‌سازی را ضروری دانست و یادآور شد: با حضور پررنگ هنرهای مختلف در دل شهر، شهروندان با ابعاد هنر بیش از پیش آشنا می‌شوند و فرصتی برای اشتغال‌زایی‌های جدید نیز فراهم می‌شود.

نایب رئیس سورای شهر تهران متذکر شد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی، رونق اقتصاد هنر پایتخت و ترویج فرهنگ استفاده از آثار هنری در اماکن عمومی و خصوصی است. از همین رو باید امیدوار باشیم در آینده شاهد رونق گرفتن بازار مشاغلی مرتبط با این رشته هنری باشیم.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران از 23 شهریور تا 15 مهرماه در محل برج میلاد برگزار می شود. بازدید از نحوه چگونگی ساخت مجسمه ها برای علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام/