سرویس تجسمی هنرآنلاین : موزه Gemeente"" در یک اقدام جالب توجه از 20 سپتامبر آخرین اثر "پیت موندریان" و "مارک روتکو" را در کنار هم به نمایش درآورده ست.

این نمایش فرصتی کم نظیر را برای مشاهده آخرین دستاورد دو پیشگام برجسته نسل اول و دوم هنر انتزاعی فراهم می کند. آخرین تابلوی موندریان با نام " پیروزی ووگی" که موزه Gemeente"" مالکیت آن را در اختیار دارد، تا کنون تنها در همین مرکز نگهداری شده و در قالب امانت سپاری نیز در هیچ نقطه دیگر جهان به نمایش درنیامده است. آخرین اثر روتکو هم که در این نمایش در کنار اثر موندریان قرار گرفته مدت کوتاهی قبل از درگذشت او در سال 1970 خلق شده است.

جالب است بدانید که موندریان هلندی و روتکوی روس تبار با اینکه هردو سال ها در نیویورک فعالیت می کردند، هرگز ملاقاتی باهم نداشتند، با این وجود صاحبنظران رویکردهای مشابهی در خلق آثار انتزاعی میان این دو یافته اند.

بیست سال همکاری مشترک موزه های "سالومون گوگنهایم" و "گوگنهایم بیلبائو"

موزه های "سالومون گوگنهایم" و "گوگنهایم بیلبائو" از امروز 23 سپتامبر، بیست سال همکاری مشترک شان را در بیلبائو جشن می گیرند.

نمایشگاهی از برجسته ترین نمونه های مجموعه موزه "سالومون گوگنهایم" از آثار تجسمی آغاز قرن 20 هم از امروز طی این مراسم افتتاح می شود.

طی این مراسم که در اکتبر سال جاری نیز ادامه خواهد داشت تمام گالری های "گوگنهایم بیلبائو" به ارائه آثاری از مجموعه های مختلف این دو مرکز معتبر هنری جهان اختصاص پیدا می کند.

ارائه نمونه های مهم اکسپرسیونیسم انتزاعی آمریکا و مابه ازای اروپایی آن یعنی هنر "اینفورمال"، نمایش آثار "جورج اوتییزا" و "ادواردو چیلیدا" به عنوان هنرمندان تجربه گرا، همچنین آثار بسیار دیگری از رویکردهای مختلف هنرمندان معاصر جهان از دیگر برنامه های بیستمین سال فعالیت ان دو مرکز هنری است.

آرت دیلی، 23 سپتامبر

انتهای پیام/